Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgeskemaer?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej folkens,

Hvordan er jeres erfaringer med spørgeskemaer? Hvordan bør de laves og hvordan distribueres de nemmest og billigst så man får mest ud af dem?

Vi vil gerne vide lidt om hvad folk tænker om sikkerhed her i Danmark - vi tror vi har en ide om det, men det er jo altid godt at få det bekræftet!

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 23:18
Hvilken - og hvor stor - målgruppe taler vi om?

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Århus
Tilmeldt 26. Apr 06
Skrevet kl. 23:23
Hov ja - undskyld. Målgruppen i dette tilfælde er unge i alderen 18-27, altså studerende.
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 23:38
Jeg har erfaringer med spørgeskemaer. Men det betyder ikke nødvendigvis, at jeg har erfaringer med netop dit spørgeskema og din målgruppe, men et par pointere kan jeg da lige smide:

Distribuer dit spørgeskema til uddannelsesinstitutioner. Kontakt eventuelt en skoleleder (rektor?) eller deslige og spørg ham/hende om ikke de vil hjælpe med at distribuere det blandt eleverne. Måske du kan køre lidt på at det er uddannelsesrelevant at give sin mening til kende.. Eller at det ikke tager tid fra øvrigt skolearbejde lige at udfylde sådan et i en pause.

Du kan naturligvis også selv møde op og hænge skemaet op på skolens infotavle, men det begrænser dig geografisk.

En god "gulerod" er i øvrigt at tilbyde "distributøren" en lille gave som tak for hjælpen.. En par flasker god vin eller en æske chokolade til personalestuen.

Internettet er også en måde at udfylde spørgeskemaer på. Problemet er desværre ofte her, at du ikke har føling med hvor mange "fake" besvarelser, der kommer og om du rammer målgruppen, med mindre du gør et godt stykke benarbejde i forhold til autentifikation og målgruppeanalyse på de sites, hvor spørgeskemaet offentliggøres.

Så er der også mulighed for at du og nogle venner smutter ned i det lokale indkøbscenter og deler dem ud personligt.

Du kan også spørge meJensen (med-amino) om han vil hænge dem op i landets Fakta-butikker i forbindelse med hans seneste reklamefremstød.

Ovenstående var en usorteret blanding af forslag, hvoraf jeg mest tror på den med at kontakte skoleledere for uddannelsesinstitutioner.

Udformningen af et spørgeskema er en helt anden snak:
- det skal være relevant for dig
- det skal være spændende for brugeren
- det skal være kort og præcist
- der skal være tilpas mange svarmuligheder - men ikke for mange
- pas på med at lave et felt, der hedder "andet, hvad:__________" (Det er meget svært at lave statistikker på bagefter - hvis det er målet)
- det skal være med mulighed for at være anonym
- spørgsmål skal formuleres utvetydigt
- der skal være sammenhæng mellem spørgsmål
- brugeren skal føle at han/hun gennem besvarelsen kan være med til at forandre verden.

Håber at ovenstående gav dig noget af det, som du skulle bruge - ellers spørg mere :-)

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:34
Hej Peter.

Jeg er enig med dig langt hen ad vejen, men udformningen af dette felt "andet, hvad:__________" kan have den aller største værdi for den, der spørger. Det er her, man kan indfange, hvad der VIRKELIG rører sig i hovedet på folk...

Eet eneste godt svar her kan være triggeren, som sender din virksomhed af sted i en helt ny og indbringende retning hvis du ellers forstår at komme "ind i hovedet" på dine kunder.

Mvh, Christian

Fra Århus
Tilmeldt 26. Apr 06
Skrevet kl. 01:19
Jeg siger tak for svarene - de har hjulpet os til at vide hvad vi skal gøre. Tak!
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)