Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online salg af tøj til private - Kvittering eller Faktura?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!
Jeg har et meget basalt spørgsmål, som jeg alligevel ikke har kunne finde et klart svar på på nettet eller her på forum. 
Når en person køber en vare på vores hjemmeside betaler han/hun med det samme via betalingskort. På SKATs hjemmeside tolker jeg det som at man altid skal udstede en faktura i forbindelse med køb, medmindre man har et kasseapparat. Men virker det ikke meget fjollet, at sende en faktura (regning), når kunden allerede har betalt for varen?
Der er desuden en række krav til en faktura (fx alle varer skal angives ekskl. moms) som igen virker mærkelige at inkludere på en kvittering til private. Men er dette også et krav, hvis jeg sender en kvittering istedet?
Er der nogen, der kort kan få mig på rette spor? :)
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 10:45

Du skal lave en regning til kunden. Du må gerne skrive prisen incl. moms, men det skal fremgå, hvor meget momsen udgør.

Prøv at se det fra kundens synspunkt: Vil du ikke gerne have en regning på det, du har købt?

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 16:13

Undre mig lidt at du skriver at du sender en kvittering... Hvis du sender en kvittering, hvad skriver du på den...

Tænker at kvitteringen er lidt det samme som fakturaen. Du må jo gerne sende en faktura på mail, du skal bare skrive prisen på den.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:28

Unna:
Men virker det ikke meget fjollet, at sende en faktura (regning), når kunden allerede har betalt for varen?

Man skriver bare på den at den er betalt.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 6. Sep 09
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 21:52

De fleste shop systemer laver en faktura :) Er det ikke bare at printe den ud, det gør man jo alligevel til regnskabet?

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Jul 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:16

Tak for feedback - og beklager den lange reaktionstid herfra. Der har været et par hundrede andre opgaver i forbindelse med virksomheden, som skulle klares over sommeren. :)

Som det er nu, sender udskriver jeg egentlig en faktura, hvor den eneste forskel er, at jeg har ændret ordet "faktura" til "kvittering". Vi sælger som sagt umiddelbart kun til private, hvorfor jeg - efter en del søgning på nettet efter regler - fandt at dette var en fin løsning.

Der fremgår altså varerne, pris pr. vare, samlet pris, samlet momssats og beløb (ikke pr. vare) samt adressen på dem. Vores egne oplysninger er naturligvis også derpå.

Jeg har søgt igennem mine egne kvitteringer for tøjkøb over nettet, og jeg kunne ikke finde en eneste faktura. De er alle sammen ordrebekræftelser og afsendelsesnotitser.

Ud fra jeres feedback overvejer jeg dog blot at lave en faktura hvorpå jeg skriver "betalt", eller at ændre hele systemet, så de først får en ordrebekræftelse og senere en bekræftelse på betaling samt afsendelse.

Som sagt - mange tak for feedback! :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)