Hej Er der nogen der har erfaring med annoncering i de lokale ugeaviser ? Jeg er i tvivl om hvad der er bedst mange mindre annoncer eller få store? Hvad siger i ? |
Annoncering i lokalavisen
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
- 1
Hvis du derimod vil have mange kunder her og nu, og kunne tænke dig at lave nogle gode her&nu-tilbud, vil den store annonce nok slå hårdest. Kiggede lige på din hjemmeside, og vil nok anbefale dig flere små - da dit produkt vel ikke er noget folk køber ud fra en pludselig indskydelse eller andet. |
// Jesper Skov
Hej Jeg har brugt små annoncer i vores lokalsprøjte, i et års tid.. Har det så være god markedsføring,?? Hmm....måske på den lange bane, ikke den korte. Her og nu kunder har den ikke skaffet mig. Men mange har gemt annoncen og finder den frem når de skal bruge min service. Hvis du kigger på kr. og øre løber det lige rundt. Jeg har dog tabt tålmodigheden og smider nu mit reklamebudget efter Adwords. For mig har det virket langt bedere. Mvh Kim |
Vi har også brugt den lokale avis til at gøre opmærksom på vores eksistens. Det første år købte vi små annoncer, uden den store effekt. Nu satser vi på helsides samt reklamefilm i den lokale biograf. Mit råd ville være at passe på med annoncering i de lokale aviser, de er blevet en kostbar affære og effekten er ikke så stor. Som nævn tidligere har jeg også på fornemmelsen at de er gode til her og nu tilbud. Eksempelvis kan jeg oplyse at en helsides i "vores" lokale avis koster 10.400kr. Èn visning til 45.000 læsere. Biografreklame koster 18.000kr(12 sec med lyd). ud til 63.000 seere på et år. Kærlig hilsen Anna Kjærulff - Fotograf - http://stjernestudiet.dk |
Det er jo herligt med noget inspiration - AdWords (måtte lige google det ord - men selvfølgelig...) og biografreklamer - var den pris inkl. optagelse osv? Jeg tror nok AdWords var noget for mig - har du nogen gode kontakter i den forbindelse Kim? Tak for svarene |
mvh Carsten |
Hej Rune Nej ingen kontakter, men du kan også sagtens selv komme igang. Klik dig ind på www.adwords.com og opret dig en konto. Det er lige til. Hvis du er så grøn i de som jeg var for 1 1/2 måned siden, (grøn er jeg nu nok stadig) så skal du oprette en begynderversion. Det er udemærket til at komme igang. Der er masser af guldkorn herinde på Amino, der er nogle hardcore Adwords brugere herinde. Bare søg på Adwords og det vælter frem. Mvh Kim |
Jeg driver et lokalt blad, men er nu ikke ude i salgsærinde i dette indlæg. Jeg har forskelige typer af annoncer i mit blad. Nogle af mine annoncører - typisk håndværkere, mekanikere og små butikker har en annonce hver måned, som i grove træk kun indehoder kontaktoplysninger + evt. specialebeskrivelse. Denne type annonce skal være med hver gang, hvis den skal virke. Den har to formål: 1. du ved, hvor telefonnummeret til smeden findes - 2. når du ser tømrerens annonce umiddelbart efter at du har åbnet dit rådne vindue, kan det føre til impulsiv handling (du kommer i tanker om, at der findes noget, der hedder en tømrer). Andre annoncører køber med jævne mellemrum en større annonce, hvor de annoncerer et konkret tilbud. Disse annoncer har som formål at generere dirkete handling - og måske købe noget forholdsvist impulsivt. Disse annoncer virker, hvis tilbuddet er godt nok - ellers har de ingen værdi. Jeg havde en slagter, som annoncerede et nyt tiltag - på udgivelsesdagen havde han fem kunder, han ikke kendte i forvejen, som kom og købte hans tilbud - hans annonce har virket. Jeg havde en købmand, som annoncerede en flaske gas på tilbud 30-40 kr. dyrere end Bilka i samme periode. Hans annonce virkede ikke - i hvert fald solgte han kun den samme mængde gas, som han plejer. Måske har nogen opdaget, at han har gas, hvorefter de handler hos ham næste gang - det kan man ikke måle. Jeg har forsøgsvist annonceret for to webshops i mit blad (som kun kommer i ét postnummer, hvorfor det er meget let af aflæse en eventuel effekt). På trods af, at den ene webshop samtidig fik massiv omtale i bladet (ja, det var min egen), affødte det ikke én eneste ordre. Min egen webshop har også fået både annoncering og omtale i en regional annonceavis. Den eneste respons, jeg fik, kom fra en forening, der var på sponsorjagt. Hvis du fortæller noget konkret om, hvad du ønsker at annoncer, vil jeg gerne give min vurdering af en mulig effekt i dit tilfælde. mvh Hans |
AdWords kunne helt sikkert være noget for mig - tak for tippet. Vedr. annoncering i lokalsprøjten, så ville jeg have lagt en kopi af en af mine annoncer på her men det kunne jeg ikke så du får lige teksten her: Jord og Vand ApS Bygherrerådgivning Tilbud*udbud*kontrakt*garanti Telefon og web adresse eller Jord og Vand ApS Spildevandsrensning Minirens*nedsivning*evt. grav selv Telefon og web adresse Mit primære formål er at blive kontaktet for afgivelse af et tilbud på den konkrete ydelse, men subsidiært at folk kigger lidt på min hjemmeside. En proffessionel (og uvildig) vurdering vil være meget velkommen. Venlig hilsen |
Hvis du ønsker at lave almindelige kloakmester- og entreprenøropgaver helt lokalt, hvor din konkurrencefordel ligger i kortere transport, fordi du er lokal, mener jeg, at en lille annonce som den nederste i hver eneste uge i din lokale sprøjte er en god idé (afhængig af, hvad den koster). Hvis du ønsker at satse mere på bygherrerådgivning i et større område, må du markedsføre dig målrettet overfor de mulige kunder. Vær opmærksom på, om der kommer fokus på kloakeringen i din kommune - hvis der gør, kan du måske afsætte nogle anlæg i slipstrømmen på en diskussion. Du kan også selv lave nogle pressemeddelelser, som fortæller om, hvor vigtigt det er at kloakere ordentligt - måske skifte den gamle septiktank ud. Her kan du annoncere ét af dine anlæg, men måske afsætter du mere, hvis du får prisen ned lige under 50 kilo i stedet for lige over. ang. din hjemmeside: Du bør have kontaktoplysnigner på alle sider. mvh Hans |
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)