Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

YII Framework programmering

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Har vi herinde nogen der er eksperter i programmering i YII Framework ?

Best regards

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 16:28

Hejsa

Jeg ved ikke om jeg er ekspert, men jeg kender det udmærket. Er der noget du skal have rettet?

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 16:34

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Skrevet kl. 16:51

Hej folks

Det er faktisk ikke mig men min programmør der er "kørt fast", han beskriver det sådan her:

Det, jeg helt konkret (og enkelt) skal bruge assistance til, er selve login-funktionen i YII. Jeg har svært ved at finde ud af, hvordan session informationen bliver sat, således at brugeren er logget ind efter oprettelsen. Selve brugeroprettelsesprocessen har jeg fixet. Det er kun selve login processen, som jeg mangler."

Jeg aner ikke ret meget om programmering og slet ikke om YII :) nogen der ved hvad han mener og kan hjælpe ?

Best regards

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 17:11

Bippelip!

Ja, det er mig, som er kørt lidt fast i det store framework.

Det er jo en relativ simpel ting, der skal udføres, men jeg har stirret mig fuldstændig blind. I codeigniter, som jeg normalt koder i, det det jo bare @this->session->set_userdata() man bruger... Men hvad pokker er det i YII?

Jeg har forsøgt at lave en new UserIdentity og forsøge at lave en ->authenticate på den, og hvis den er true, så lave en app()->user->login.

Det ser nogenlunde sådan her ud:

$identity = new UserIdentity($_POST['UserRegistration']['email'], $_POST['UserRegistration']['password']);
if ($identity->authenticate()) {
Yii::app()->user->login($identity);
} else {
echo $identity->errorMessage;
}

men, den sætter ingen login session... Og giver heller ikke en errorMessage tilbage... now what?

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Jul 08
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 17:12

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Skrevet kl. 18:00

Hejsa

Tak fordi du kommer ind over Jens, den forklaring kunne jeg naturligvis ikke give da det er helt sort snak for mig.

Jeg håber der er nogle der kan komme med en ide' eller et godt råd, på forhånd tak.

Best regards

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)