Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

angående boligudlejning..

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går med en ide om at købe en bolig, for at udleje værelserne. Ideen er at den skal kunne betale sig selv... for så om 5 10 20 år? sælge (eller måske beholde den?)  Jeg har overvejet at gøre dette alene/ eller også i vores lille forening hvor vi sidder 10 gutter.

Men det lyder lidt for simpelt i mit hoved, hvilket jeg er bange/sikker på at det IKKE er...

1: Er det Det værd at kaste sig ud i sådan noget her?

2: Hvad er reglerne - lovgivningen mht. udlejning af værelser/bolig..

3: Hvordan beskattes indtægterne ved leje - og ved salg af sådan en bolig.

4: Hvad burde jeg ellers at spørge om? :-)

også til sidst.. skal jeg tage fat i en bankrådgiver, ejendomsmægler, revisor eller advokat for at rådføre mig? 

På forhånd tak..

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 10:22

Hey,

Nu har jeg læst din lille post. Dine 4 spørgsmål er ikke noget du kan få svar på via en post på amino. Reglerne for boligudlejning gennemgås i teorien generelt på bøger på ca. 400 sider, og det er ikke noget man bare lige kan ridse op her. Det samme gør sig generelt gældende for dine andre spørgsmål.

Jeg har skrevet noget om ejendomsavancebeskatning som stadig er mest af alt en klade, men den burde kunne besvare dit spørgsmål 3. 

Tilmeldt 21. Jun 07
Skrevet kl. 13:49

Tak for dit svar..

Hvad med beskatning af lejeindtægterne... Er det igen en beskattelse af fortjeneste, dvs efter at lånet er afbetalt?   ex. hvis boligen koster 12000 at afdrage om måneden.. og leje intægterne er 11000: skal der så ikke betales skat, moms eller noget?

Og sådan som jeg forstod dit link: hvis vi køber en bolig til 2 mio. som ikke bruges til beboelse, men kun som udlejning, : og huset sælges til ex 2,2 mio ; skal der så betales af de 0,2...

Jeg prøver egentlig bare at finde ud af om man kan købe en bolig for så at via lejeindtægterne at få huset til "at betale sig selv".. eller om man kommer til at sidde fast i nogle skat og moms fælder...? 

(og jeg tror forresten at hvis vi som ti personer køber boligen, bliver nød til at lave et i/s eller lignende..?

Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 00:16

Du skal være opmærksom på at der er forskel på reglerne alt efter om du køber en bolig som privat person, eller om du er med i et I/S der køber en bolig.

Ihvertfald i forhold til hvordan der betales skat, der er jo forske på hvordan en privat person betaler skat og hvordan et firma betaler skat.

Tilmeldt 21. Jun 07
Skrevet kl. 23:50

ja , hvordan er reglerne hvis man er et firma.. hvordan beskattes lejeindtægterne? (regner man afdragene til boligen med som fradrag?)

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 00:00

Lige et hurtigt svar inden sengetid. Afdrag er jo en form for opsparing, altså ingen fradrag. Men renterne kan naturligvis trækkes fra - endnu da.

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 00:04

Kigger

Tilmeldt 21. Jun 07
Skrevet kl. 22:42

fandt du noget lvr?

Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 16:28

Ja, interessant viden. Jeg går med de præcis samme tanker om udlejning som du selv gør eller har gjort. Er du kommet igang med det?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)