Hej Aminoer. Jeg har nu en enkeltmandsvirksomhed som netop har underskrevet en 2-årig konsulentaftale med et andet firma. Aftalen indeholder nogle forpligtigelser, hvoraf den vigtigste er at jeg forpligtiger mig til at arbejde ikke mindre en 400timer og max 900timer pr. år til en i kontrakten fastsat pris. Jeg vil gerne her i efteråret starte et ApS (100% ejet af mig) og derefter lukke min enkeltmandsvirksomhed og vil derfor gerne "overføre" konsulentaftalen til ApS'et, inklusive alle ansvarsforpligtigelser mv. Kontrakten giver mig mulighed for denne overførelsel, (Det står direkte at jeg har tænkt at gøre således) så der er ingen problemer med kunden - men er der noget jeg skal være opmærksom på i forhold til det skattetekniske ? Min frygt er jo at jeg kommer til at svare skat eller andet af den værdi man skønner at kontrakten har... Er der nogen faldgruber i denne manøvre ? Mvh |
HenningGS:Min frygt er jo at jeg kommer til at svare skat eller andet af den værdi man skønner at kontrakten har... Er der nogen faldgruber i denne manøvre ?
Jeg synes det vil være oplagt at vente med at gøre noget til efter årsskiftet, og så lave en skattefri virksomhedsomdannelse, så kommer dine aktiviteter automatisk over i dit ApS.
Det praktiske omkring det skal du have fat i en revisor til at hjælpe med, jeg har kun erfaring fra min egen omlægning for snart mange år siden.
/Brian