Hej Trine Der er et firma i rødekro der hedder Pej danmark www.pejdanmark.dk de er ikke ret store, de har eksterne designere til at lave deres arbejde, de er inde i de fleste kæder her i landet,jeg havde en snak med dem i sin tid om et produkt som ikke blev til noget men de gav en god sparring, også har de forbindelser i asien hvor de får lavet deres ting til rigtige billige penge. held og lykke med det.
maule |
Young Enterprise
Selvfølgelig kan du tillade dig det. Spørgsmålet er bare hvor vidt du får et ja. Du skal nok have noget, at tilbyde dem. Og pas på du ikke brænder dine broer. |
søger ligesindede i Sønderjylland
Hej Rudi,
først og fremmest så vil jeg lige påpege at tidligere vindere af Young Enterprise ikke nødvendigvis har en rig onkel eller lignende, jeg var selv med til at vinde DM i 2004 og vi fik intet serveret, det krævede meget meget hårdt arbejde og firmaet kører da også den dag idag - så pas lige på med jantelovs kommentarerne
![]() Det du skal gøre er at arbejde hårdt med dit projekt og derved vise andre at du brænder 100% for det, så vil dine omgivelser også se at du er værd at samarbejde med. Men først må du gribe knoglen og ringe til alle de potentielle samarbejdspartnere du kan komme i tanke om og tage en snak med dem, måske kan der komme noget godt ud af det, og hvis ikke, så er det værste du kan få et nej.
Lige med hensyn til reklamebureauer så prøv selv at designe logoet og derefter kontakt en grafiker og se om den pågældende vil sætte det op i de rigtige programmer som trykkerier o.l. skal bruge - derved skal den pågældende heller ikke bruge så meget tid på det.
Og hvis du har en god idé/er en ildsjæl så skal du bare ud og snakke med aviser, tv, radio osv. og få noget omtale der kan gavne dine sponsorer/samarbejdspartnere, så hjælper de dig helt sikkert igen.
For at konkludere: kontakt så mange mulige sponsorer/samarbejdspartnere som muligt, så længe det er dig der laver forarbejdet selv. De fleste firmaer får succes pga personerne bag og ikke selve ideen. |
Hvorfor gå i andres fodspor når man kan gå foran.
Hej Jonas Det kan godt være jeg var lidt for hurtig på aftrækkeren der
Men jeg har lidt svært ved at finde ud af rækkefølgen. Jeg har ikke endnu skrevet nogle pressemeddelser eller gjort noget som helt for at komme i avisen, alene af den grund at jeg "ikke vil have" folke kommer ind på min hjemmeside uden de har mulighed for at købe noget eller se mere om min virksomhed. Tror du det ville være nemmere at skaffe sponsorer hvis jeg havde været i avisen først? |
Hej Rudi, du skal snakke med potentielle sponsorer/samarbejdspartnere først og hvis de så kan se ideen i det du laver/at du brænder for din idé og vil arbejde for det, så vil du nok kunne få noget goodwill inden du direkte har noget at tilbyde dem.
Men en god start er at tilbyde dem at de kan få deres logo på hjemmeside, flyers, plakater, Young Enterprise stand o.l., det har også en vis værdi for dem.
Og som jeg skrev før, når du så kan gå ud og få noget omtale i medierne også (kræver du har noget at den pågældende journalist kan se en nyhedsværdi/aktualitet i), så er de mere tilbøjelige til at ville hjælpe dig igen.
Held og lykke med det, hvis du har brug for mere hjælp kan du også kigge forbi http://www.yead.dk
|
Hvorfor gå i andres fodspor når man kan gå foran.
Jeg kan anbefale dig, at læse tråden omkring pressemeddelelser her p� amino. Der er mange gode hints. |
søger ligesindede i Sønderjylland
![]() |
Jacob Nielsen www.jacob-nielsen.com