Hej Aminoer Jeg er i gave humør og i samarbejde med min konkurrence side e-Sorensen Konkurrence har jeg lige en lille gåde til jer jeg fik under en af mine skoleophold som elektrikker. (Hvis i kender svaret på forhånd, så lad vær med at deltag og være en fair player) Gåden lyder sådan: Der er 2 rum. I rum 1 er der 3 arbrydere, og i rum 2 er der 3 lamper. I rum 1 med arbryderne må du opholde dig så meget du vil. Men du må kun gå ind i rum 2, 1 gang! Nu kommer spørgsmålet: Hvordan finder du udaf hvilken afbryder der passer til hvilken lampe?
Jeg vil kun have det rigtige svar, for der findes kun 1 svar, for os tossede elektrikkere var den lidt svær i starten, men regner med at jer kloge aminoer kan hurtigt løse den :) Den første der har det rigtige svar, sender jeg en 2gb usb stik. SÆT I GANG! Hilsen Emil |
Du slukker for 2 af afbryderne, og så åbner du døren til Rum 2, uden at gå ind, og blot kigger ind og ser hvilken lampe der er tændt. - Den tændte lampe er til den tændte afbryder.. Det samme gøres så med de andre afbrydere..? :o)
Ved at åbne døren og blot kigge ind, er man jo ikke inde, i Rum 2?