Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GLS, TNT eller Post danmark?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har kigget på tidligere indlæg herinde, men da de er en smule forældet ville jeg lige selv spørge.

Jeg skal sende 75 pakker af sted om ikke så lang tid, og i den forbindelse skal jeg finde den rette til jobbet.
Pakkerne skal ud i alle hjørner af landet, til private - mindre pakker, vægt ca. 1 kg pr. stk.

Jeg er kommet frem til GLS, TNT eller Post Danmark - lige nu tør jeg simpelthen ikke andet..
Kan I anbefale andre eller give mig nogle gode råd mht. forsendelse af pakker, så ville det hjælpe mig meget.

Håber der er nogle friske folk der kan hjælpe mig videre :)

God aften.

//C

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:21

Mht GLS, bør du måske se om du kan være heldig at finde en der allerede har en volume aftale på pakker - og på den måde få prisen lidt ned :-)

Hvis du bare ringer til GLS og siger du "kun" vil sende 75 pakker, tvivler jeg på at du får en ret god pris - men prøv da :-)

Jeg har ingen erfaring med TNT..

Tilmeldt 15. May 09
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 22:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har en pakke aftale med post dk, det er nemt, du får en regning engang i måpneden med Moms på som kan trækkes fra... Det kan du ikke hvis du bare aflevere dem på posthuset...

Har online lock ind hvor jeg selv printer pakke sedler og aflevere pakkerne til postbudet eller på posthuset, er det mange kan de også komme og hente. Det er nemt...

Men smør lidt tykt på hvis du skal ha gode priser de skal nok justere den rabat ned ved årsskiftet hvis du ikke sender nok, men så har du da fået lidt rabat...

Post dk kan jeg godt anbefale.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:07

Hey Christian,

tak for dit svar.

Jeg tror også det bliver post danmark.
Et af de andre selskaber fortalte mig, at de ikk altid kunne garantere at alle pakkerne nåede frem..???!! Håber det var mig der hørte forkert ;)
Men er nu hooked på post danmark, så det bliver det nok - de ringer i slutningen af denne uge, så nu må vi se hva de kan tilbyde.

Ellers har jeg fået tilbud på lidt under 100 kr. pr. pakke. Er det en fair pris? Er det nogenlunde det samme du ligger på?
Mine pakker har en vægt under 1 kg. og har ca. samme mål som en dvd.

//C

Fra Ålsgårde
Tilmeldt 10. Jun 11
Indlæg ialt: 88
Fra  Tralula-leg Skrevet kl. 22:29

Hej

Jeg har brugt både Post Danmark og GLS. Og det ser ud til at mine kunder foretrækker Post Danmark. Det er muligvis fordi alle kender Post Danmark, mens mange er lidt usikre på hvad der sker hvis de ikke er hjemme når GLS kommer.

Du kan blive oprettet hos Post Danmark som erhvervskunde og bruge webpack selv om du ikke sender ret mange pakker. GLS har lidt flere krav, hvis du ikke vil stå nede på tankstationen og håndskrive pakkelabels. Men ellers et godt alternativ.

Charlotte

Tralula-leg.dk salg af legetøj til børn.

Fra Veksø
Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 16
Fra  Drinkworld.dk Skrevet kl. 12:18

Hej Chris

Hvis du skal sende til private forbrugere, så vil jeg anbefale dig PostDanmark,

Du kan blive oprettet som erhvervskunde og få en erhvervsaftale på pakker til private og virksomheder.

Hvis du ikke har en stor volumen af pakker, så får du en standard aftale pris hos PostDanmark og prisen er kr. 60 for pakker < 1 kg. og kr. 67 for 1-5 kg. så er der Track & Trace og forsikring med.

Alternativ, du kan også sende det som brev, her koster det kr. 46 < 1 kg. og kr. 58 for 1-2 kg., men så er der ikke Track & Trace.

Når det er pakker til private, så er der ikke moms på og du kan derfor heller ikke trække momsen fra, så det er nettoprisen.

Mvh

Daniel

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)