Hej alle, Min familie og jeg vil meget gerne til Dubai/Abu Dhabi og er i den forbindelse ved at undersøge, hvordan jeg flytter min virksomhed med. Hvad og hvordan? Kort fortalt er det et agentur og jeg har derfor bare behov for min pc og min tlf. Spørgsmålene går mest på, hvordan man flytter cvr. nr. driften osv. Hvad kræver det, hvad koster det osv. osv. osv. Tak på forhånd. |
Petersens:Spørgsmålene går mest på, hvordan man flytter cvr. nr. driften osv. Hvad kræver det, hvad koster det osv. osv. osv.
Puha! Der er mange løsninger til dit spørgsmål :-)
Jeg har overvejet at gøre det samme, dog til Fillipinerne. Det der bedste kan betale sig i det tilfælde er at oprette en virksomhed i landet.
Men uanset hvad, så find dig en dygtig advokat i begge lande - for at finde frem til hvad der er lovligt, mht selskab/virksomhed samt hele din skattesag.
I flere tilfælde har danmark, dobbeltbeskatnings-aftaler med en række lande - dette bør du undersøge om det giver dig nogle fordele/ulemper.
Fx lige nu bor jeg i Malmö, men har to danske virksomheder, så jeg betaler stadig skat i Danmark og ingen skat i Sverige. Kender slet ikke Dubai, så du må undersøge lidt der :-)
Men hvis du har tænkt dig at bo i Dubai i længere tid (årevis), så ryk telt-pælene op - og opret en virksomhed dernede. Mon ikke også de har lavere beskatning end Danmark? :-)