er der nogen herinde som har erfaring med at flytte til Singapore og starte egen virksomhed der indenfor IT? Jeg og konen overvejer, at flytte til Singapore og i den forbindelse overvejer jeg at starte som selvstændig i Singapore. Men kunne godt tænke mig at høre om nogen har prøvet dette og hvad deres erfaringer er. - Er det nemt at starte som selvstændig i Singapore, i første omgang som enkeltmandsvirksomhed - Hvad koster det at komme i gang? Her tænker jeg på administrationsomkostninger i forhold til etablering af virksomheden? - Hvordan er det med at låne kapital til opstarten? - Hvordan er det med beskatningen? Er der nogen stedr, hvor man kan få rådgivning i starten? her tænker jeg hjælp med etablering, revisor og bank etc. Håber at der nogen, som kan være behjælpelige. Ha' en forsat god dag og nyd sommeren |
Hej Thomas,
Jeg er selv bosat i Singapore, så jeg kan hjælpe med nogle af spørgsmålene.
Det skulle være forholdvis simple at flytte herned og så få et entre pass, læs mere om det her:
http://mom.gov.sg/foreign-manpower/passes-visas/entrepass/before-you-apply/Pages/default.aspx
Du kan læse om Skat her:
Jeg kan desværre ikke anbefale nogle advokater/revisor til dig da jeg ikke kender nogle.
Mvh
Kristian