Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spark mig, slå mig ...!!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Mar 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa iværksættere!!

Jeg har fået en tanke i hovedet som jeg ikke kan slippe af med - tanken om en ny simpel internetbank; en bank som er inspireret af "Telmore"-tankegangen: Sæt kunden i centrum, udfør din forretning på nettet, men gør det bedre og billigere - og simpelt!

Flere herinde husker nok den legendariske "Millionær konto" - altså en konto hvor du fik en grotæsk lav rente, men havde chancen for at vinde på lodder uddelt pr. 100 kroner som var indsat på din konto. Hvorfor ikke støve denne finasielle tanke lidt af og tilbyde: Du får chancen for at vinde millionen, med 1 lod for hvert 1.000 kroner du indsætter - MEN samtidig får du også 2% på hele dit indestående! Banken giver derved muligheden for at vinde den helt store gevinst plus en reel og fair rente. Netto renten skulle så være omkring de 4% som de store banker tilbyder pt. (dvs. 2% på indestående, og 2% til lotto-puljen)
Pengene skal være frit tilgængelig for kunden; ergo skal pengene kunne hæves/indsættes frit via et simpelt web interface.

Jeg ser for mig de tre Telmore bokse:
0 DKK i oprettelse, 2% i rente, vind op til 1.000.000

Er det mig som er bidt af en gal lotto-spiller, eller er det ikke et opsparingsprodukt som ville kunne vinde indpas for os spilleglade danskere? Indsætte penge på en konto, få en reel rente og rent faktisk også få en lottokupon i hånden - chancen for at løbe med den store gevinst!

Ville du benytte dig af en simpel onlinebank som tilbød ovenstående produkt? Jeg ville.... Men skyd endelig fra boven - jeg går hverken ned eller bliver ked af det hvis det er en dårlig ide. Måske er mit næste job som internetbankmand, heheh ;-)

Smiles
kobie

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 22:34
Hej

Personligt ville jeg ikke bruge 50% af mit afkast på "lottokuponer" som nedsat rente og gevinst chancer,

men det afhænger nok af hvem man er

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 23:03
Selve ideen om en no-nonsense, nem, godt forrentet placering af større beløb synes jeg umiddelbart er en god idé. Jeg tror, at mange har svært ved at gennemskue de almindelige bankers produkter, så alene gennem simplificeringen er der noget at hente, også selvom man måske kan hente samme afkast i sin egen bank.

Millionærkonto-ideen er jeg ikke så begejstret for - den kan måske bruges som en del af markedsføringen i opstartsfasen, men som en fasttømret del af konceptet kommer det til at virke lidt useriøst.

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 15:23
Dato: 23-03-2007 22:04:27
Forfatter:kobie

Hejsa iværksættere!!

Jeg har fået en tanke i hovedet som jeg ikke kan slippe af med - tanken om en ny simpel internetbank; en bank som er inspireret af 'Telmore'-tankegangen: Sæt kunden i centrum, udfør din forretning på nettet, men gør det bedre og billigere - og simpelt!

Flere herinde husker nok den legendariske 'Millionær konto' - altså en konto hvor du fik en grotæsk lav rente, men havde chancen for at vinde på lodder uddelt pr. 100 kroner som var indsat på din konto. Hvorfor ikke støve denne finasielle tanke lidt af og tilbyde: Du får chancen for at vinde millionen, med 1 lod for hvert 1.000 kroner du indsætter - MEN samtidig får du også 2% på hele dit indestående! Banken giver derved muligheden for at vinde den helt store gevinst plus en reel og fair rente. Netto renten skulle så være omkring de 4% som de store banker tilbyder pt. (dvs. 2% på indestående, og 2% til lotto-puljen)
Pengene skal være frit tilgængelig for kunden; ergo skal pengene kunne hæves/indsættes frit via et simpelt web interface.

Jeg ser for mig de tre Telmore bokse:
0 DKK i oprettelse, 2% i rente, vind op til 1.000.000

Er det mig som er bidt af en gal lotto-spiller, eller er det ikke et opsparingsprodukt som ville kunne vinde indpas for os spilleglade danskere? Indsætte penge på en konto, få en reel rente og rent faktisk også få en lottokupon i hånden - chancen for at løbe med den store gevinst!

Ville du benytte dig af en simpel onlinebank som tilbød ovenstående produkt? Jeg ville.... Men skyd endelig fra boven - jeg går hverken ned eller bliver ked af det hvis det er en dårlig ide. Måske er mit næste job som internetbankmand, heheh ;-)

Smiles
kobie

Det er intet galt med en internet bank mere, - dit "problem", vil helle sige opgave/udfordring  ligger i at du skal have en godkendelse fra finans styrelsen - og overfor dem skal du kunne bevise at du har en finansiell uddannelse indenfor sektoren + erfraring med at drive finansiell virksomsomhed, samt du skal kunne lægge (hvis jeg husker tallet ret) 150-200 millioner upfront på bordet som en garanti. Disse penge er fastlåste på en speciellt konto hos finansstyrelsen fra starten - dvs du kan  aldrig bruge/indregne dem i den daglige drift. (for, at sikre dine kunders kapital hvis du går i konkurs) Med andre ord du skal have en meget fed penge pung for, at starte en bank .

Helst omkring 250-300 millioner for at kommer igang.(du skal jo låne penge ud og tjene penge på disse) - Så hvis du ikke selv har pengene "at hand" til at smide rundt med til hvad du lyster, så skal du finde investorer som er villige, at gøre det. Men så skal du f*** have et MEGET solid business case liggende på bordet med alt hvad der hører til af anlyser, budgetter, business plan etc.

Som du nok kan se og forstå se er det ikke det nemmeste, at starte op en ny bank, men en tung tidkrævende og kapital krævende process.

Mvh.
whatever.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 17:44
Jeg er ikke helt oppe at ringe over denne idé, af flere grunde:

1. En no-nonsens bank? Findes det ikke allerede i Skandia Banken? Kender ikke rigtigt deres koncept, men synes at jeg erindre noget om at det er udelukkende netbaseret, har en ok rente, og ingen gebyrer... Hvad kan gøres bedre end det?

2. For mig handler valg af bank ikke om indlåns rente, men om hvorvidt de vil låne mig penge når det brænder på, og om man bliver mødt med et smil eller et surt ansigt. Ved jeg nok kan få en bedre rente et andet sted, men eftersom Sydbank uden at blinke finansierede mit mobildiskotek, kan jeg ikke se hvorfor jeg skal skifte til en anden bank, når jeg nok får brug for et lån igen en anden gang.

3. Millionærkonto? Hvor mange succeshistorier kan folk huske fra dengang? Hvis folk kunne huske historier om folk der rent faktisk blev millionærer var det nok nemmere at kopiere konceptet.

Det var vist lige hvad jeg havde at sige om idéen.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 18:00
Hele ideen med at simplificere det og gøre det onlinebaseret ville score mig - helt sikkert jeg ville plante penge hos dig.

Der skal dog være alternativer - for eksempel en konto med 3,5% rente hvor jeg kan hæve og sætte alt det ind jeg gider, det ville være sagen for mig.. Specielt hvis den opfylder de krav, jeg beskrev ovenover :)

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 12:59
whoops dette skal ikke være her....
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)