Jeg kom til at tænke på, hvad der ville ske med en virksomheds aktiver så som computere og andet IT, biler, kontorartikler mm. hvis virksomheden lukker eller går konkurs?
Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.
Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag.
Det er fordi at jeg har haft noget kørende med en kammerat nu gennem gymnasium-tiden, men vi er snart ved at nå det punkt hvor vi vil hver sine veje. Vi har begge investeret i computere gennem virksomheden. Men bliver de bare solgt på aktion så?
Så er vi ude i at det i detaljerne har betydning hvilken type virksomhed i har.
Men grundlæggende set skal virksomhedens aktiver gøres op og i kan begge frit købe dem af virksomheden. Til slut gøres overskudet/underskudet op og deles mellem jer med efterfølgende hilsen fra skattefar.
Det bedste vil nok være at tage fat i jeres revisor som hurtigt kan forklare jer hvordan i skal forholde jer.
Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk
Hvis I har et I/S eller blot er selvstændige hver for sig eller sammen med ét cvr nummer, så kan I lade aktiverne overgå til privat ejendom MEN I vil så skulle betale skat af værdien.
Mvh Peter
Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam
hvordan skal det så opstilles i årsregnskabet(ind til virksomhedsslut)
hvis man har, ting fra forrie år som er afskrevet, har de så stadig sin momsverdi? og hvordan opstilles det momsregnskabet når virksomheden sluttes?
Jeg er også interesseret i den - hvis en virksomhed lukker, og den kun har småaktiver som er straksafskrevet tidligere år, hvordan betaler en ejer så vor det ved lukning - og moms i så fald?