Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms rubrik 8

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Jul 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er ved at tage det store skridt og skulle have et CVR nummer. Uuuuuhhhh, men det er lidt stort i min verden.

Da det er konsulent virksomhed ved siden af mit studie, regner jeg ikke med at tjene særlig meget i starten. Derfor vil jeg ikke momsregistreres. Men jeg vil dog stadig have muligheden for at trække, website, og andre kontorting fra.

I blanketten fra webreg, er jeg kommet lidt i tvivl om moms rubrikken. På forsiden står der HUSK startdato. Men jeg er i tvivl om det gælder mig, da jeg ikke vil momsregistreres.

Jeg håber der er en der kan hjælpe, så jeg kan komme videre. :)

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:21

Hvis du ikke vil momsregistreres, ikke har ansatte og ikke skal betale lønsumsafgift, kan du slet ikke bruge registreringsblanketten. Derfor kan du heller ikke få et CVR-nummer.

Dbh
Anette

Tilmeldt 10. Jul 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:08

Hej Anette

Mange tak for dit svar. Det sætter jeg pris på. Jeg er lidt slået tilbage til start igen. Jeg troede ellers jeg havde sat mig nogenlunde ind i tingene. Måske vil det hjælpe hvis jeg i såfald beskriver min situation.

Jeg udøver noget it-konsulent service, hvor der kun vil være konsulenttimer, og ikke køb/salg

Min forventning er ikke at komme over de 50.000 kr, så derfor ingen moms. 

Jeg ønsker at oprette firmaet, blandt andet så jeg kan bruge virksomhedsskatteordningen, da jeg også får SU og jeg på den måde undgår SU loftet.

Der vil blive udbetalt løn en gang i mellem, men ikke fast. 

Er det således ikke muligt at få et CVR nummer, men undgå moms?

mvh Emil

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:40

Emil P:

Anette's svar er stadigvæk gyldigt. Du får ikke et CVR-nr. uden at blive momsregistreret.....

/Henrik Koudahl

Tilmeldt 8. Jul 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:46
Emil P:

Det har været diskuteret flere gange[1] her på Amino.

Når man ta'r en ny kunde ind, skal vedkommende vel have den sædvanlige omgang med visitkort, brochure, kuglepen med firmanavn, seneste nyhedsbrev o.s.v., alt sammen i en lille bærepose, ikke? Bæreposerne køber man i udlandet, det kræver dog en registrering for punktafgif 24.020. Det burde kunne lade sig gøre:

1. Rubrik 1: Kryds i "Nej, det søger jeg hermed."
  2. Rubrik 8: Blank.
  3. Rubrik 13: "Jeg ønsker registrering for punktafgift, se vedlagte registreringsblanket."
  4. Vedlæg udfyldt blanket for punkafgiftsregistrering (rubrikken "Varemodtager").

Spørg gerne skattevæsenet, hvad det indebærer at blive registreret for punktafgift, så du kan beslutte, om det er anstrengelserne værd.

Til dem, der har prøvet det: Skriv gerne, hvordan det gik.

[1] Søg f.eks. på "CVR punktafgift".

Mvh.
Anonym Kryster

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:31

Anonym Kryster:

• Rubrik 1: Kryds i "Nej, det søger jeg hermed."
  • Rubrik 8: Blank.
  • Rubrik 13: "Jeg ønsker registrering for punktafgift, se vedlagte registreringsblanket."
  • Vedlæg udfyldt blanket for punkafgiftsregistrering (rubrikken "Varemodtager").

Mit bedste bud er at du med denne model ikke får et CVR-nr, men alene et administrativt SE-nummer, der alene bruges til at afregne den eller de valgte punktafgifter. Det pågældende SE-nummer vil ikke i lighed med CVR-numre kunne ses i CVR.dk.

Hvad er værdien af have et CVR-nr. - eller rettere et administrativt SE-nummer -  som hvis det efterprøves i diverse registre ikke findes?

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:13

Enig med Henrik.

Den går ikke.

MvH

Peter

Tilmeldt 8. Jul 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 17:16
Henrik Koudahl:

Anonym Kryster:

• Rubrik 1: Kryds i "Nej, det søger jeg hermed."
  • Rubrik 8: Blank.
  • Rubrik 13: "Jeg ønsker registrering for punktafgift, se vedlagte registreringsblanket."
  • Vedlæg udfyldt blanket for punkafgiftsregistrering (rubrikken "Varemodtager").

Mit bedste bud er at du med denne model ikke får et CVR-nr, men alene et administrativt SE-nummer, der alene bruges til at afregne den eller de valgte punktafgifter. Det pågældende SE-nummer vil ikke i lighed med CVR-numre kunne ses i CVR.dk.

Så vidt jeg forstår Emil P er det først og fremmest overfor SKAT, nummeret skal bruges:

Emil P:

Jeg ønsker at oprette firmaet, blandt andet så jeg kan bruge virksomhedsskatteordningen, da jeg også får SU og jeg på den måde undgår SU loftet.

Henrik Koudahl:

Hvad er værdien af have et CVR-nr. - eller rettere et administrativt SE-nummer -  som hvis det efterprøves i diverse registre ikke findes?

/Henrik

I rubrik 300 på den udvidede selvangivelse kan angives et SE-nr. Der satses på, at SKAT kan slå de numre op, som de selv udsteder. :-)

Men du har en pointe med SE-nr., for hvis det viser sig ikke at kunne bruges som Emil P ønsker, så bliver det først opdaget når SKAT behandler selvangivelsen, og så er det for sent at gøre noget ved det.

Spørgsmålet er så, om det skader at forsøge med den skitserede model. Hvis der kun kommer et SE-nr. ud af anstrengelserne, så er det vel bare at afmelde det igen? Det kan jo ske, at man finder en dansk leverandør af bæreposer.

Emil P:

Derfor vil jeg ikke momsregistreres. Men jeg vil dog stadig have muligheden for at trække, website, og andre kontorting fra.

Jeg kunne forestille mig, at SKAT vil synes, at den model er lige vel smart, fordi der så reelt vil være skattemæssigt fradrag for købsmomsen uden at der skal indeholdes salgsmoms.

Mvh.
Anonym Kryster

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:05

Anonym Kryster:
Jeg kunne forestille mig, at SKAT vil synes, at den model er lige vel smart, fordi der så reelt vil være skattemæssigt fradrag for købsmomsen uden at der skal indeholdes salgsmoms.

Ehhh - det er der da altid, hvis udgiften er afholdt for at erhverve, sikre og vedligeholde indkomsten i en momsfri virksomhed.  Banker, forsikringselskaber, læger osv. osv. osv. udgiftsfører da de samlede udgifter inklusive momsen selvom de ikke skal opkræve salgsmoms.

Det handler vel i bund og grund om kundens oplysningspligt, hvis der ikke er anført CVR-nummer på fakturaen - og måske den generelle misforståelse, at har man blot fået sig et CVR-nummer, så er virksomheden "godkendt" som erhvervsmæssig - hvilket ikke er tilfældet.

Vh
Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:24

Anonym Kryster:
Så vidt jeg forstår Emil P er det først og fremmest overfor SKAT, nummeret skal bruges:

Men det kræver ikke noget CVR-nr. at bruge virksomhedsskatteordningen.....

/Henrik

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)