- Rubrik 1: Kryds i "Nej, det søger jeg hermed."
- Rubrik 8: Blank.
- Rubrik 13: "Jeg ønsker registrering for punktafgift, se vedlagte registreringsblanket."
- Vedlæg udfyldt blanket for punkafgiftsregistrering (rubrikken "Varemodtager").
Mit bedste bud er at du med denne model ikke får et CVR-nr, men alene et administrativt SE-nummer, der alene bruges til at afregne den eller de valgte punktafgifter. Det pågældende SE-nummer vil ikke i lighed med CVR-numre kunne ses i CVR.dk.
Så vidt jeg forstår Emil P er det først og fremmest overfor SKAT, nummeret skal bruges:
Jeg ønsker at oprette firmaet, blandt andet så jeg kan bruge virksomhedsskatteordningen, da jeg også får SU og jeg på den måde undgår SU loftet.
Hvad er værdien af have et CVR-nr. - eller rettere et administrativt SE-nummer - som hvis det efterprøves i diverse registre ikke findes?
/Henrik
I rubrik 300 på den udvidede selvangivelse kan angives et SE-nr. Der satses på, at SKAT kan slå de numre op, som de selv udsteder. :-)
Men du har en pointe med SE-nr., for hvis det viser sig ikke at kunne bruges som Emil P ønsker, så bliver det først opdaget når SKAT behandler selvangivelsen, og så er det for sent at gøre noget ved det.
Spørgsmålet er så, om det skader at forsøge med den skitserede model. Hvis der kun kommer et SE-nr. ud af anstrengelserne, så er det vel bare at afmelde det igen? Det kan jo ske, at man finder en dansk leverandør af bæreposer.
Derfor vil jeg ikke momsregistreres. Men jeg vil dog stadig have muligheden for at trække, website, og andre kontorting fra.
Jeg kunne forestille mig, at SKAT vil synes, at den model er lige vel smart, fordi der så reelt vil være skattemæssigt fradrag for købsmomsen uden at der skal indeholdes salgsmoms.
Mvh.
Anonym Kryster