Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Software/Hjemmeside: Time management, Goal-setting, To-do list etc...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg leder efter software til Mac/iPhone, der kan gøre min hverdag lidt lettere. Kan det hele samles i et program, er det super. Findes det ikke, er jeg meget interesseret i hvilke forskellige programmer, der skal til.

Kan de synkroniseres mellem Mac og iPhone er det klart en fordel.

Jeg søger:

- Program/hjemmeside der sætter artikler, video, blogs i "kø".

Beskrivelse: Hver dag bliver min twitter, facebook mv. fyldt med inspirerende ting. Som oftest har jeg dog ikke tid til at kigge det igennem, når jeg modtager det. Jeg søger derfor et program eller en hjemmeside, hvor jeg kan ligge tingene i "kø", så jeg sikrer, jeg får det hele med. Jeg sender i øjeblikket links til min email, med det bliver hurtigt uoverskueligt.

- Program/hjemmeside til Goal-setting.

Beskrivelse: Jeg har utroligt god erfaring med forskellige goal-setting teknikker. Jeg skriver dem som oftest som note på min iPhone eller på et stykke papir, men det irriterer mig, at jeg ikke har et samlet overvlik over alle mine mål og projekter.

- Program/hjemmside til to-do lister.

Beskrivelse: Jeg holder meget af to-do lister, da de giver mig et bedre overblik i daglidagen. Men som goal-setting bruger jeg oftest noter eller et stykke papir. Det ville være rart med et program, der kunne holde styr på de ting jeg skal nå, og hvor man har mulighed for at overføre ting, jeg ikke når i dag.

God weekend, ser frem til at høre fra jer.

De bedste hilsner,

Lars Juul Madsen

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 104
Skrevet kl. 20:26

Du skulle læse Gettings Things done, altså om Gtd systemet, det vil hjælpe dig enormt. 

ellers er der 37signals aps som basecamp osv
eller rule.fm gratis oprettelse i denne måned

Fra København
Tilmeldt 23. Mar 11
Skrevet kl. 11:41
Tak for svaret, er der andre der kan hjælpe?
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 14
Fra  Spindler Skrevet kl. 13:44

Lars:

- Program/hjemmeside til Goal-setting.

Beskrivelse: Jeg har utroligt god erfaring med forskellige goal-setting teknikker. Jeg skriver dem som oftest som note på min iPhone eller på et stykke papir, men det irriterer mig, at jeg ikke har et samlet overvlik over alle mine mål og projekter.

Beskrivelse: Jeg holder meget af to-do lister, da de giver mig et bedre overblik i daglidagen. Men som goal-setting bruger jeg oftest noter eller et stykke papir. Det ville være rart med et program, der kunne holde styr på de ting jeg skal nå, og hvor man har mulighed for at overføre ting, jeg ikke når i dag.

God weekend, ser frem til at høre fra jer.

Hej Lars

Jeg er passioneret GTD-bruger igennem to år. GTD er jo "blot" en metodik, og du spørger efter en software.

Ingen software kan gøre arbejdet for dig, uden en god metodik, så jeg vil også anbefale at studere GTD (GettngThingsDone),
men jeg kan anbefale 2 stykker software, som er gode (og som synkroniserer med mac/iphone). 

FAKTISK er de begge MAC-ONLY, hehe. 

OmniFocus
Enkelt bruger-interface, hurtigt at komme igang med – men der findes kun een-bruger licens, og funktionaliteten er ikke så avanceret som nedenstående:

Få enkle lære-videoer giver dig alt, hvad du skal bruge for at komme igang.

Jeg har selv brugt programmet i godt eet år og udviklet egen metodik baseret på David Allens principper fra  bogen "Getting Things Done"

Daylite
Lidt mere nørdet indlæringskurve, fås som flerbruger og kan kombineres med faktureringssystem og tids-tracking (Billings),
TOTAAALT fedt program, med linkning af alt...
F,eks. kan firmer linkes til personer, personer/firmaer linkes til projekter/to-do's og aftaler, mails kan linkes direkte til projekter og personer, så man har lynhurtigt overblik i eet system. 

Der findes bunker af udvidelser til Daylite, men... be warned: Det er IKKE super-simpelt at lære de rigtigt fede funktioner, omend Google, YouTube mv. kan give en del gode tips.

MacAngel har lavet nogle gode (men også lidt dyre) træningsvideoer.

Du er velkommen til at kontakte mig!!!

vh Morten

Fra Kolding
Tilmeldt 24. Jan 06
Fra  Substance Lab ApS Skrevet kl. 10:47

Lars:

Instapaper er en "det her vil jeg gerne læse senere" service. En del iOS apps integrerer allerede med det (fx Twitters "Read Later").

Huffduffer er Instapaper for lydfiler. Finder jeg et interview et sted på nettet som jeg gerne vil høre senere, tilføjer jeg det til Huffduffer og via magiske omveje dukker det op blandt mine podcasts på iPod'en.

Til videoer bruger jeg Boxee. Det er ikke helt optimalt, men det har en "tilføj video til min Boxee kø" funktion, så jeg kan gemme videoer til senere. Man bliver så desværre nødt til at se dem i Boxee, jeg ville hellere kigge via browser eller en anden afspiller.

Lars:

Jeg bruger selv FlowToDo til mine opgaver, men eftersom jeg har lavet det er jeg nok ikke den helt korrekte til at anbefale det ;)

Fra København
Tilmeldt 23. Mar 11
Skrevet kl. 13:10

Spindler:

Hej Lars

Jeg er passioneret GTD-bruger igennem to år. GTD er jo "blot" en metodik, og du spørger efter en software.

Ingen software kan gøre arbejdet for dig, uden en god metodik, så jeg vil også anbefale at studere GTD (GettngThingsDone),
men jeg kan anbefale 2 stykker software, som er gode (og som synkroniserer med mac/iphone). 

FAKTISK er de begge MAC-ONLY, hehe. 

OmniFocus
Enkelt bruger-interface, hurtigt at komme igang med – men der findes kun een-bruger licens, og funktionaliteten er ikke så avanceret som nedenstående:

Få enkle lære-videoer giver dig alt, hvad du skal bruge for at komme igang.

Jeg har selv brugt programmet i godt eet år og udviklet egen metodik baseret på David Allens principper fra  bogen "Getting Things Done"

Daylite
Lidt mere nørdet indlæringskurve, fås som flerbruger og kan kombineres med faktureringssystem og tids-tracking (Billings),
TOTAAALT fedt program, med linkning af alt...
F,eks. kan firmer linkes til personer, personer/firmaer linkes til projekter/to-do's og aftaler, mails kan linkes direkte til projekter og personer, så man har lynhurtigt overblik i eet system. 

Der findes bunker af udvidelser til Daylite, men... be warned: Det er IKKE super-simpelt at lære de rigtigt fede funktioner, omend Google, YouTube mv. kan give en del gode tips.

MacAngel har lavet nogle gode (men også lidt dyre) træningsvideoer.

Du er velkommen til at kontakte mig!!!

vh Morten

Hej Morten,

Først og fremmest tak for dit svar.

Jeg læste David Allans Getting Things Done for et års tid siden, og den hjalp mig meget til nye ideer og inspiration til en mere overskuelig hverdag. Som skrevet i mit indlæg, søgte jeg nu noget software til at hjælpe mig. Jo mere jeg søgte rundt på nettet, ledte stort set alle tråde på den ene eller anden måde hen på Omnifocus og dens sammenhæng med GTD. Jeg besluttede mig derfor at give det et forsøg.

Jeg satte Getting Things Done lydbogen på ipod'en, gik i haven, og 7 timer senere var jeg helt opdateret på metoderne :)

Derefter købte jeg Omnifocus til min iPhone, og senere downloadede jeg en trial af Omnifocus til Mac. Nu har jeg brugt det en uges tid, og tænkte jeg ville komme med mine tanker til andre interesserede.

Omnifocus: 

Plusser:

- Sync mellem iPhone og Mac (gør det virkelig nemt at notere ting på farten, og opdele dem senere på Mac)
- Sync til "cloud", så dine filer er sikret, selvom du skulle miste din iPhone og/eller Mac.
- Push reminders på iPhone, så du bliver mindet om aftaler eller andre vigtige ting du skal huske.
- Forholdsvis let at komme i gang med.
- Mulighed for at lave daglige to-do lister med hjælp af "flag"
- Mulighed for at lave 30 dage, 6 md, 1 år osv. målsætnings projekter, så man hele tid har overblik over sine mål.

Minusser:

- Det er lidt svært at overskue, når man har mange projekter.
- Mulighed for at give mapper eller projekter billeder/iconer for nemmere overblik
- Omnifocus for Mac koster 469 kr, iPhone App koster 119 kr.

Jeg har været meget produktiv den seneste uge, og nu kommer det hårde arbejde, hvor man skal holde fast i de gode vaner. Det er dog en stor motivation med en daglig liste over gøremål, som man kan krydse af løbende. Der går nogle gange sport i den, for at løse de daglige projekter så hurtigt og effektivt som muligt. Og med den nye software, kan jeg flytte opgaver fra dag til dag, og lave daglige lister, uden jeg skal sidde med en bunke papirer på skrivebordet.

Hvis nogle har spørgsmål, enten til programmet eller min produktivitet som helhed, er I meget velkomne til at skrive.

De bedste hilsner,

Lars Juul Madsen

Fra København
Tilmeldt 23. Mar 11
Skrevet kl. 13:19

Jakob S:
Lars:

Instapaper er en "det her vil jeg gerne læse senere" service. En del iOS apps integrerer allerede med det (fx Twitters "Read Later").

Huffduffer er Instapaper for lydfiler. Finder jeg et interview et sted på nettet som jeg gerne vil høre senere, tilføjer jeg det til Huffduffer og via magiske omveje dukker det op blandt mine podcasts på iPod'en.

Til videoer bruger jeg Boxee. Det er ikke helt optimalt, men det har en "tilføj video til min Boxee kø" funktion, så jeg kan gemme videoer til senere. Man bliver så desværre nødt til at se dem i Boxee, jeg ville hellere kigge via browser eller en anden afspiller.

Lars:

Jeg bruger selv FlowToDo til mine opgaver, men eftersom jeg har lavet det er jeg nok ikke den helt korrekte til at anbefale det ;)

Hej Jakob,

Tak for dit svar, jeg prøvede instapaper og et andet program der hedder Read It Later, som begge virkede fint efter hensigten, hvor artikler og blog indlæg bliver lagt i "kø". Efter installation af Omnifocus, kom der dog en knap i højrekliksmenuen. Så hvis jeg marker tekst eller en url, kan jeg højreklikke og vælge "Omnifocus: Send to Inbox", hvilket gør at jeg får det hele samlet et sted. I Omnifocus har jeg så lavet projekter der hedder "artikler", "blogs" osv, så når jeg går ind i disse projekter, viser den alle artikler og blogindlæg jeg gerne vil læse, når jeg har tiden til det.

De bedste hilsner,

Lars Juul Madsen 

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 197
Fra  BASED - Digital Bureau Skrevet kl. 13:28

Jeg bruger selv Appen Wunderlist til Iphone som en "to-do list app". Den kan synkronisere til andre apple enheder, og derudover har den også fået ret gode anmeldelser:)

Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 14
Fra  Spindler Skrevet kl. 07:48

Lars:

Hej Morten,

Først og fremmest tak for dit svar.

Jeg læste David Allans Getting Things Done for et års tid siden, og den hjalp mig meget til nye ideer og inspiration til en mere overskuelig hverdag. Som skrevet i mit indlæg, søgte jeg nu noget software til at hjælpe mig. Jo mere jeg søgte rundt på nettet, ledte stort set alle tråde på den ene eller anden måde hen på Omnifocus og dens sammenhæng med GTD. Jeg besluttede mig derfor at give det et forsøg.

Jeg satte Getting Things Done lydbogen på ipod'en, gik i haven, og 7 timer senere var jeg helt opdateret på metoderne :)

Derefter købte jeg Omnifocus til min iPhone, og senere downloadede jeg en trial af Omnifocus til Mac. Nu har jeg brugt det en uges tid, og tænkte jeg ville komme med mine tanker til andre interesserede.

Omnifocus: 

Plusser:

- Sync mellem iPhone og Mac (gør det virkelig nemt at notere ting på farten, og opdele dem senere på Mac)
- Sync til "cloud", så dine filer er sikret, selvom du skulle miste din iPhone og/eller Mac.
- Push reminders på iPhone, så du bliver mindet om aftaler eller andre vigtige ting du skal huske.
- Forholdsvis let at komme i gang med.
- Mulighed for at lave daglige to-do lister med hjælp af "flag"
- Mulighed for at lave 30 dage, 6 md, 1 år osv. målsætnings projekter, så man hele tid har overblik over sine mål.

Minusser:

- Det er lidt svært at overskue, når man har mange projekter.
- Mulighed for at give mapper eller projekter billeder/iconer for nemmere overblik
- Omnifocus for Mac koster 469 kr, iPhone App koster 119 kr.

Jeg har været meget produktiv den seneste uge, og nu kommer det hårde arbejde, hvor man skal holde fast i de gode vaner. Det er dog en stor motivation med en daglig liste over gøremål, som man kan krydse af løbende. Der går nogle gange sport i den, for at løse de daglige projekter så hurtigt og effektivt som muligt. Og med den nye software, kan jeg flytte opgaver fra dag til dag, og lave daglige lister, uden jeg skal sidde med en bunke papirer på skrivebordet.

Hvis nogle har spørgsmål, enten til programmet eller min produktivitet som helhed, er I meget velkomne til at skrive.

De bedste hilsner,

Lars Juul Madsen

Hej Lars

En anden rigtig fed ting ved OmniFocus er "repeating tasks" og muligheden for at lave egne perspectives...

Jeg har f.eks. haft et perspective, der hed "Morgen" og eet, der hed "Aften".
Hver morgen imellem f.eks. 5 og 8 var der så bestemte "tasks", som poppede frem, som følge af min opsætning af perspective med repeating tasks. De kan differentieres fra dag til dag eller køre hele ugen.
Typisk brugte jeg det til at få basale, men meget vigtige ting gjort hver morgen, såsom at huske børnenes flyverdragter til børnehaven, stille mad frem til katten

Aften perspective var måske "tøm kattebakke", husk at forberede de papirer, jeg skulle have med næste morgen mv.

Jeg overvejerer, at genindføre OmniFocus, men er også ret glad for Daylite, og een af de mest basale ting i GTD er, at man skal have så få systemer, som muligt – ellers mister man tilliden til dem.

Morten

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)