Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importmoms

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej jeg skal til at importere nogle produkter fra USA og ved jeg skal betale importmoms af køb fra lande uden for EU.

Kan denne importmoms fratrækkes på ligefod med "alm. dansk" købsmoms i regnskabet eller hvordan fungerer det med importmoms?

Søren

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 442
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 08:59
Dato: 23-03-2007 07:43:02
Forfatter:Savora

Kan denne importmoms fratrækkes på ligefod med ''alm. dansk'' købsmoms i regnskabet eller hvordan fungerer det med importmoms?

Ja, men hvis du er momsregistreret bliver momsen slet ikke opkrævet.

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 17. Mar 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 09:16
Jeg mener ikke du kan trække momsen ud separat som ved almindeligt køb. Men du kan vel trække det fulde beløb fra (det omregnede beløb i DKK) som et almindeligt varekøb og derved få dækket de samlede omkostninger.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 09:33
Dato: 23-03-2007 09:16:17
Forfatter: Allan
Jeg mener ikke du kan trække momsen ud separat som ved almindeligt køb. Men du kan vel trække det fulde beløb fra (det omregnede beløb i DKK) som et almindeligt varekøb og derved få dækket de samlede omkostninger.

Indenfor EU (bortset fra DK) skal du sørge for at leverandøren ikke lægger momsen på varen.
Udenfor EU - f.eks. USA - er der ikke nogen moms og toldvæsenet vil ikke opkæve momsen, hvis du er registreret som importør.
I begge tilfælde er der altså ikke noget at trække fra.
For statistikkens skyld skal den "ikke betalte" moms dog indberettes hvert kvartal til Skat.

Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 09:42
Hvis jeg har forstået det korrekt skal jeg altså angive "købsmoms" 25 % af varekøbet til SKAT, som hvis jeg normalt køber varer i Danmark. Momsen bliver dog ikke indkrævet på varekøb fra lande uden for EU, da jeg er momsregistreret og importør registreret.

Hvad skal jeg så gøre herefter?? De produkter jeg skal importere går ind under en 0 % toldsats, så det skal jeg ikke afregne nogle steder. Skal jeg så tilllægge importmoms på køb fra lande uden for EU? Eller skal jeg bare importere varer og sælge dem og betale salgsmoms som normalt??

Vh. Søren

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 10:00
Det er korrekt. Hvis du ikke skal betale told, skal du bare importere varerne og betale salgsmoms som normalt ;-)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 19:37
Hej. Det var en rigtig gåde !!! :-)

Du skal både bogføre på købsmoms og moms af varekøb i udlandet. Du krediterer den ene og debiterer den anden så det går lige op. Det er grimt, men momsfolkene vil gerne ha det.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)