Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad har været DIN største udfordring som iværksætter?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 567
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Er du gal et vildt indlæg - tak for det. Der er rigtig mange ting, som jeg kan bruge - hvis jeg ellers må. Det er helt perfekt med historien om Sverige. Det er et super eksempel, hvordan man kan isolere sig fra hverdagen og fokusere. Jeg tager selv i sommerhus, når store nye projekter skal udover rampen.

Jeg var i øvrigt forbi jeres webside - måske vi kan samarbejde. Ind i mellem har vi brug for at supplere vores it-udvikling med mandskab. Kan du ikke sende mig jeres priser på min mail tkr@relationtechnology.dk.

God søndag!

Toke Kruse

Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 11:20

Hej Søren

Tak for en vigtig pointe - at en del af den store udfordring ved at være iværksætter, er at udvide sin personlige egenskaber og styrke sine salgs- og kommunikationsevner. Nu har jeg ikke hørt foredrag med dig, men jeg har til gengæld læst en bog om emnet, som 2 år i træk blev kåret som "årets managementbog". Den hedder Kommunikativ Kompetence af Keld Jensen. Den er perfekt, hvis man holder foredrag - jeg har selv haft stor glæde af at læse den. Jeg har et par eksempler liggende på kontoret - hvis du kunne være interesseret i den, så sig bare til.

God dag.

Toke Kruse 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 17:44

Toke Kruse:

Hej Thomas

Er du gal et vildt indlæg - tak for det. Der er rigtig mange ting, som jeg kan bruge - hvis jeg ellers må. Det er helt perfekt med historien om Sverige. Det er et super eksempel, hvordan man kan isolere sig fra hverdagen og fokusere. Jeg tager selv i sommerhus, når store nye projekter skal udover rampen.

Jeg var i øvrigt forbi jeres webside - måske vi kan samarbejde. Ind i mellem har vi brug for at supplere vores it-udvikling med mandskab. Kan du ikke sende mig jeres priser på min mail tkr@relationtechnology.dk.

God søndag!

Toke Kruse

Hej Toke

Mail er hermed sendt Smile

Du må gerne bruge historien til din bog.

Historien kan i øvrigt krydres med min Bofælle Mick´s livsstilsændring. Mick havde ca 15 kilo for meget på sidebenene da vi ankom til Sverige. Det blev bestemt ikke bedre det første halve år. På et tidpsunkt beslutter Mick sig for at han vil til at begynde at løbe om eftermiddagen når telefonen lukkede.

Han lavede en aftale med naboen som har to store Rodesian Ridgebacks om at tage unghanen med ud at løbe hver eftermiddag.

Det blev koldere og koldere jo mere vinter det blev og selv da det var -26 grader var Mick ude at løbe. Når han kom hjem havde han ofte is i skægget i den periode. Kulderekorden var -36 det år i området og jeg skal love for det er koldt i et sommerhus når det er -36 udendøre Smile

Men anyway Mick tabte mere end 15 kilo på hans løberi som jeg dagligt fortalte ham hvor meget respekt jeg havde for. Jeg begyndte selv at løbetræne en smule da det var sommer, men så snart det blev koldere stoppede jeg. Respekt til Mick for at fortsætte, selv med is i skægget.

/Thomas

P.S. Vi var i øvrigt også med til at indfange rensdyr sammen med samerne i området, men det er en anden historie.

Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 11:40

Hej Celgaard

Super indlæg - og så er du kvinde (bevars, der er flest iværksættermænd)!

Hvis jeg må, kunne jeg godt tænke mig at bruge et del af dit indlæg omkring pkt. 1 - det rammer spot on til et af afsnittene - må jeg det, og har du et fuldt navn, som du kan sende til toke@tokekruse.dk?

Tak.

Toke Kruse

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:50

Hej

Nu er min historie, ikke så meget forskellig som andres.

Men kort fortalt, så er jeg tidligere leder af et serigrafisk firma, hvor ejeren blev syg og døde, og med derefterfølgende salg og konkurs. Skal siges jeg smuttede næsten lige efter salget, da jeg ikke troede på strategien i firmaet, som var udviklet af den nye ejer og den mindst kompetente....uden min medvirkende.

Og startede året efter min afskred, på opfordring af 2 tidligere kunder, som skred igen....og virkede mere som en straffe handling. Så stod man der med 100.000 i klemme, og ingen kunder....en bank der ikke ville samarbejde, med mindre at man kunne dokumentere at der var penge i udsigt. Som jeg ikke kunne. Og efter 3 månder tørke, fik jeg så en lille kunde, som handler for et par hund om året. Han får så stadig særbehandling.

Men meget er sket, og der er sket meget skade på mit navn, via det som skete i det firma, men også det som der skete efterfølgende. Og har gjort at nu hvor firmaet er konkurs og lukket. Så anser de mine henvendelser for at være provokerende. Og derfor er det  for mig ikke optimalt at kontakte en del firmaer i DK. Selvom jeg er meget uforskyldt så har jeg også indirekte fået skylden for det firma's konkurs.....Havde en tidligere kunde der ringede og gav en sviner....virkelig fedt. Men jeg var også en central person der fyldte meget.

Så mit største problem er at holde fokus. Og det gerne når man skal gå fra nederlag til nederlag. Men også når man oplever, at det marked der er tæt på en, og hvor der er potentiale, er en død fisk.

Jeg har tit tænkt tanken at flytte til områder, hvor det er billigere, men problemet er at det tit vil skabe andre problemer. Og egentligt er det også vigtigt at være i et område, hvor der sker en udvikling, og hvor der er konkurranter.

At finde kunder, er svært. Dog skal man altid sætte sit produkt op imod hvem man handler med. Og med udviklingen, og den kundegruppe jeg har nu, så ser jeg en fremtid. Men selvfølgelig skal og må der ske en udvikling i kundemassen. Da den nuværende kun skaber ro, og ikke vækst.

/Kenneth

Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 17:28

Hej Daniel

Enig - salg må for mange være en stor udfordring. Personligt har jeg altid haft netværket og dyrket kunder. Det har for mig været vejen frem til salget. Yd den bedste kundeservice og kunderne komme igen og de fortæller det videre.

Fedt link i øvrigt.

Toke Kruse

Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 17:35

Sådan, Lasse!

Det lyder fedt med den "rejse" du har og er på. 

Spændende med tankegangen omkring Infossa - hvordan vil du markedsføre det?

Toke Kruse

Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 19:45

Hej alle i denne tråd - jeg har bogen færdig, så skriv en mail til mig, som aftalt får alle fra denne blog bogen gratis, som stor tak for hjælpen! Andre kan læse mere om bogen her.

God søndag.

Toke Kruse

PS. vil du ikke hjælpe mig endnu en gang og besvare 10 hurtige spørgsmål her

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)