Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ISF/terminalgebyr på CIF forsendelser

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jul 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg importere lidt fra Indien, men har på det seneste fået nogle store fragtregninger. Jeg importere på CIF betingelser, så min leverandør arrangere og vælger speditør. For det første svinger den såkaldte terminalgebyr utrolig meget - fra 125 til 350 "LMP" - nogen der ved hvorfor den svinger så meget? Jeg synes det er store beløb. 

Derudover, så har jeg på seneste blevet opkrævet store ISF opkrævninger. Jeg har prøvet at læse i følgende tråd:

http://www.amino.dk/forums/t/80539.aspx?#513698

Jeg synes jo umiddelbart ikke at det er en udgift som jeg skal betale, nu hvor jeg kun betaler fragt fra den danske havn. Jeg har konfronteret den seneste speditør, som oplyser at ISF er en del af danske omkostninger - er der nogle der kan bekræfte/afkræfte dette?

Jeg håber at I kan hjælpe, da det er lidt frustrerende at betale dobbeltbeløb for fragten, som jo udgør en stor omkostning.. Jeg kan selvfølge forsøge at ændre leveringsbetingelser til FOB, men så hænger jeg stadig på større fragtomkostninger..Nogle der kan hjælpe eller har erfaringer CIF og ISF og terminalgebyrer?

På forhånd tak for hjælpen!

Benni

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 10:36

BenniEr:

Jeg håber at I kan hjælpe, da det er lidt frustrerende at betale dobbeltbeløb for fragten, som jo udgør en stor omkostning.. Jeg kan selvfølge forsøge at ændre leveringsbetingelser til FOB, men så hænger jeg stadig på større fragtomkostninger..Nogle der kan hjælpe eller har erfaringer CIF og ISF og terminalgebyrer?

Jeg vil klar anbefale dig at du køber på FOB betingelser, da det har nogle klare fordele såfrem du bruger en dansk speditør til at hente varerne hjem.  Køber du på FOB skal du naturligvis have en reduktion i varens pris da sælger jo spare penge ved at sende FOB.

FOB har den fordel at du kan få en fast pris hos din speditør så du på forhånd kender alle omkostninger.

Vær iøvrigt opmærksom på at ved CIF er der ingen forsikringsdækning ved bortkomst/tyveri af dit gods.

Prøv at få en ALL IN pris hos nogle af de store speditører.

Primecargo

DSV

Damco

shipco

Mvh

Ravn

Tilmeldt 9. Oct 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 15:01

Hej Benni.

Ravn har ret… FOB er helt sikkert at foretrække og du bør spørge din leverandør om at du kan købe dine varer under disse betingelser i fremtiden (FOB Terms), der betyder at du betaler omk fra havnen i Indien.

Men måske kræver de at du køber Ex-Works, hvor du betaler alle omk fra leverandørens Dør, men dette er også kan gøre gennem dansk speditør. Det er med stor sandsynlighed billigere og så ved du hvem det kommer hjem gennem.   Når det sendes CIF ligger du giver du leverandøren frie tøjler til at finde den billigste løsning for at få dine varer til DK og de kan så fra gang ti gang undersøge markedet for de billigste rater og derfor får du det sikkert hjem gennem forskellige speditører til forskellige priser eller lign. Jo billigere rater de finder, jo dyre bliver det for dig.

Hvis du er interesseret , vil jeg gerne hjælpe dig til at lave et godt setup for fremtiden, og uden at kende til din beliggenhed og detaljerne på forsendelserne vil FOB prisen ligge omkring:

Fragt:

Nhava Sheva $65 per CBM/1000kg (all-in)
Tuticorin $85 per CBM/1000kg (all-in)
New Delhi $120 per CBM/1000kg (all-in)

Omk I DK:

Ekspedition: Dkk 350,-

Fortoldning: Dkk 175,-

Levering: Dkk 200 per CBM (minimum Dkk 350)

Herlige torsdags-hilsner

/Sune

Import Consulting and Services

Tlf: 70 20 75 11 / ics@forwarder.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)