Hej, Jeg importere lidt fra Indien, men har på det seneste fået nogle store fragtregninger. Jeg importere på CIF betingelser, så min leverandør arrangere og vælger speditør. For det første svinger den såkaldte terminalgebyr utrolig meget - fra 125 til 350 "LMP" - nogen der ved hvorfor den svinger så meget? Jeg synes det er store beløb. Derudover, så har jeg på seneste blevet opkrævet store ISF opkrævninger. Jeg har prøvet at læse i følgende tråd: http://www.amino.dk/forums/t/80539.aspx?#513698 Jeg synes jo umiddelbart ikke at det er en udgift som jeg skal betale, nu hvor jeg kun betaler fragt fra den danske havn. Jeg har konfronteret den seneste speditør, som oplyser at ISF er en del af danske omkostninger - er der nogle der kan bekræfte/afkræfte dette? Jeg håber at I kan hjælpe, da det er lidt frustrerende at betale dobbeltbeløb for fragten, som jo udgør en stor omkostning.. Jeg kan selvfølge forsøge at ændre leveringsbetingelser til FOB, men så hænger jeg stadig på større fragtomkostninger..Nogle der kan hjælpe eller har erfaringer CIF og ISF og terminalgebyrer? På forhånd tak for hjælpen! Benni |
BenniEr:Jeg håber at I kan hjælpe, da det er lidt frustrerende at betale dobbeltbeløb for fragten, som jo udgør en stor omkostning.. Jeg kan selvfølge forsøge at ændre leveringsbetingelser til FOB, men så hænger jeg stadig på større fragtomkostninger..Nogle der kan hjælpe eller har erfaringer CIF og ISF og terminalgebyrer?
Jeg vil klar anbefale dig at du køber på FOB betingelser, da det har nogle klare fordele såfrem du bruger en dansk speditør til at hente varerne hjem. Køber du på FOB skal du naturligvis have en reduktion i varens pris da sælger jo spare penge ved at sende FOB.
FOB har den fordel at du kan få en fast pris hos din speditør så du på forhånd kender alle omkostninger.
Vær iøvrigt opmærksom på at ved CIF er der ingen forsikringsdækning ved bortkomst/tyveri af dit gods.
Prøv at få en ALL IN pris hos nogle af de store speditører.
Primecargo
DSV
Damco
shipco
Mvh
Ravn