I forbindelse med en opgave for et hotel har jeg følgende problemstilling som jeg ville høre om nogen kunne svarer på. En kunde booker et hotelværrelse på hotellet, via deres hjemmeside. Kunden betaler online med sit kreditkort. Efter opholdet er kunden utilfreds med den "varer" han har fået. Kan Kunden annullere sin betaling, når først der er trykket "capture" ? evt. ringe til sin bank og bede om at tilbageføre betalingen? /Charly |
Annullering efter Capture?
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
- 1
Så vidt jeg ved, kan man kun få banken til at give pengene tilbage, hvis man ikke har fået den vare som man har bestilt. Det kan utvivlsomt blive en tvist hvis man mener at er blevet lovet "en type ophold" men får "en anden" (kan ikke lige beskrive det bedre!) men i og med at kunden skal redegøre overfor banken hvorfor de skal "suge" pengene retur igen, så TROR jeg at banken vil vurder at du jo har fået dit ophold, du har haft et sted at sove mm... At du så er utilfreds med at f.eks. maden smager dårligt, du har fået tynd mave af det eller baren løb tør for Vodka, tror jeg banken er lige glad med... Blot en hurtig tanke... |
Mig bekendt, så kan kunden kun få sine penge tilbage ved at indgive en klage til PBS og så følge klagerutinen fra dem. Nu kan jeg ikke lige helt gennemskue hvad problemstillingen er, men hvis kunden henvender sig til hotellet og gerne vil anullere sin bestilling, så kan man, ihvertfald i det betalingsgateway jeg bruger, lave en tilbageførsel af beløbet indtil 7 dage efter beløbet er capturet. Transaktionsgebyret og % satsen af beløbet slipper man dog ikke for, men sådan er PBS jo ![]() |
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)