Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til overskud og skat

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. May 11
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi tager den lige lidt firkantet. Hvis jeg nu har et års regnskab der ser således ud: Indtægter = 1.200.000kr. Udgifter = 800.000kr. Og jeg vælger at overføre 180.000kr til min privat konto (15.000 x 12). Og vi siger jeg betaler rent 50% i personlig skat altså 90.000kr. Hvad er overskudet så? Som jeg ønsker at lade stå og betale de 25% i VSO af. Og er skatten en udgift der kan trækkes fra i overskudet eller hvordan?
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 12:03

Overskuddet i dit firkantede eksempel er 400.000 kr. Du kommer derfor til at betale skat af de 400.000 kr. med mindre du bruger virksomhedsordningen og dermed kan opspare den del, du ikke har hævet, altså de 220.000 kr. Som du så kun betaler 25% acontoskat af.

Dbh
Anette

Tilmeldt 1. May 11
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 13:11
Tak for svaret...
Har lige et andet spørgsmål. Jeg startede op som selvstændig her i starten af året. Og det går faktisk forbavsende godt syntes jeg. Men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg ordner det med personlig skat. Jeg har overført 15.000kr til min privat konto hver måned. Og i samme omgang sat 15.000kr over på en konto jeg kalder skat. Har brugt begynder tippet med 4 konti, skat, moms, firma og privat. Jeg har en hel del i overskud udover det jeg overfører og det tænker jeg at jeg vil lade stå og så betale 25% i acconto skat af det (VSO). Mit spørgsmål går så på hvordan jeg indberetter de penge jeg har overført til mig selv? Altså er det en a eller b indkomst eller er det under skat for virksomheder?
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)