Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp søges til at finde pantone farve til tryk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense C
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære aminoer.

Jeg leder efter en der kan hjælpe mig med at finde den rette pantone farve, samt en pris på hvad det ville koste at få trykt et logo på tøj.

det er den farve som jakken har .. skal have en pantone farve som er så tæt på den skrig gule

Ser frem til at høre fra jer.

Mvh

Mikkel

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12882
Skrevet kl. 18:54

Hej Mikkel

Nu gengives farven jo ikke specialt godt på en PC skærm,ved mig ser farven grønlig ud.  Er der ikke tale om den farve som ambulancerne har ??

Du vil ikke finde noget i pantone systemet mig bekendt, men RAL faver vil hjælpe dig videre.  Den gule ambulance farve er RAL nr. 1016 den grønne er RAL nr. 6017 

En anden mulighed kunne være RAL 1026  RAL-RGB  255-255-000  Luminous yellow 

http://www.ralcolor.com/ 

Mvh

Ravn

Fra Odense C
Tilmeldt 15. Aug 08
Skrevet kl. 19:05

jo det er noget ala den farve de har.

det skal bare være en farve der er så tæt på som muligt og som kan bruges til tryk på tøj

mvh

Mikkel

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12882
Skrevet kl. 19:27

Mikkel:

det skal bare være en farve der er så tæt på som muligt og som kan bruges til tryk på tøj

Jeg forstår  ikke hvorfor det absolut skal være Pantone farver?  Tekstilfarver burde da også kunne fås som RAL Farver.

Mvh

Ravn

Fra Odense C
Tilmeldt 15. Aug 08
Skrevet kl. 19:29

Jeg ved ik noget om det.. 

Men den trykker som trykker logoet for firmaet, vil have det i pantone farver.. hvorfor ved jeg ikke.

mvh

Mikkel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47186
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:38

Har han så ikke et pantone farvekort du kan vælge fra? De har normalt også i pantonekortene mulighed for at sende en lille prøve hvis han selv vælger ud fra de oplysninger og billedet du har?

Endeligt så vil jeg tro Michael Seedorff hos min gamle arbejdsgiver Nilörn Danmark som ligger i odense har et pantonekort du kan se i . 70 23 16 23

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 19:42

Hej Mikkel,

Pantone systemet er beregnet til grafisk brug (dvs. primært tryk på papir). I Pantone familien findes også andre systemer til specifikation af hhv. plast og tekstil/interiør. RAL er en gammel tysk standard som primært specificerer farver indenfor maling. Der findes en del andre systemer også - f.eks. HKS og NCS.

Der er stor forskel på, hvordan farver opfører sig indenfor de forskellige systemer, bl.a. fordi der er en række tekniske forhold og begrænsninger. Det er givetvis de grafiske Pantone-farver som din leverandør hentyder til - sikkert af praktiske hensyn, fordi det grafiske Pantone system er meget udbredt. Så matcher man tekstil trykfarver op mod det.

Flouriserende farver er ikke Pantone systemets stærke side, men det indeholder dog nogle - og 809C er nok den der kommer tættest på.

God fornøjelse,

Jens

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47186
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:32
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)