Hey alle – super fedt community i har her! Efter 3 år på et fedt reklamebureau hvor jeg har arbejdet med nogle fantastisk spændende kunder og kollegaer har valgt at sige op for at møde nye udfordringer. Jeg ønsker stadig at få min primære indkomst som lønmodtager, men friheden ved egen virksomhed trækker meget i mig – Derfor har jeg oprettet et CVR nummer så jeg kan have min egen lille biks som et slags sideprojekt til weekender og ferier. I hvert fald i starten, inden jeg bliver alt for bidt af det ;) Nu kommer den administrative del – og der mangler jeg lidt starthjælp. Jeg har Bogen om fradrag, men derudover kunne jeg godt tænke mig et par links til gode bøger vedr. opstart og drift af en (enkeltmands)virksomhed. Håber i kan hjælpe! |
Hej Jens.
Fedt move, held og lykke med det :-)
Mit bedste praktiske råd er:
- Brug den gratis rådgivning i Århus (tjek http://www.startvaekst.dk/)
- Få en revisor til at lave årsregnskab (i mit tilfælde har han mere end betalt sig selv hjem, og sparet mig en masse tid og bekymringer)
- Få eventuelt bogholder hjælp, eller et program som e-conomic.dk til at holde styr på det hele.
- Tjek nogle af de mange freelance artikler der er på nettet, der er mange god råd at hente.