Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En oplevlese fra hverdagen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle Amino''er

Jeg har nu været herinde et stykke tid, da jeg som mange andre har et ønske om at blive selvstændig. Jeg har derfor søgt en partner eller lign. herinde og selv svaret på nogle indlæg.

Jeg har netop været i et længere forløb som startede med en kontakt herinde. Jeg vil meget gerne dele min historie med jer, så især dem der endnu ikke er kommet så langt i deres tanker kan se hvordan verden også kan være.

Det hele startede som sagt her på Amino, hvor jeg svarer med en pm til en bruger der har lavet et indlæg om at han søger en sælger til sit firma som sælger boliger i Tyrkiet.

Jeg svarer herpå med gør ham opmærksom på at jeg også kunne være meget interesseret i et partnerskab hvis det havde interesse.

Efter med kommunikation beslutter vi os for at mødes da han alligevel er i landet. Vi får snakket frem og tilbage og bliver egentlig enige om at forsøge at få et samarbejde på plads.

Vi får igennem en ven af ham lavet et udkast til en kontrakt, som så bliver omskrevet til en decideret kontrakt.

Her er vi blevet enige om at jeg skal skyde knap 100.000 kr. i firmaet for 50% ejerskab og han så endvidere skal have en % del af overskuddet hvert år som royalty -hvilket jo er fint nok.

Så kommer problemet, for jeg står jo som de fleste andre ikke lige med 100.000 på lommen, men med viljen til at gøre næsten alt for at skaffe pengene til dette spændende projekt. Derfor undersøger jeg mulighederne for finansiering med min egen bank, andre banker osv.

Pengene får jeg lovning på, hvis de må se et regnskab, samt evt. budget osv. da firmaet jo ligger i Tyrkiet, kan de jo ikke selv lige gå ind og tjekke.

Jeg giver dette videre til manden i Tyrkiet, som forklarer mig at dernede kører man ikke med regnskab og 90% af det man tjener ikke figurerer nogen steder fordi det bliver afregnet kontant. Det lyder selvfølgelig som en drøm, at betale skat af 10% af sin indtægt, hvem ville ikke gerne det??

Samtidig får jeg så besked på at regnskab vil han ikke levere pga. af ovenstående, han vil heller ikke i kontakt med hverken bank eller myndigheder da han er rejst ud af landet.

Så er min første indksydelse jo at noget ved det her føles ikke helt rigtigt, men undersøger alligevel om ikke jeg kan finde en mulighed for at låne pengene.. (ja, kald mig lidt godtroende)

Han henviser så til hans ven som har lavet kontraktudspillet, som tilfældigvis er ejer af et finansieringsselskab og fortæller at der kan jeg sagtens låne de 100.000.

Så står jeg så i dag og skal tage stilling til hvad jeg skal gøre?

1: Tage chancen og overføre pengene til ham og stole på hvad han siger omkring forretningen?

2: Droppe ideen og vente på et andet tilbud?

Hvad ville i gøre????

Jeg kan lige slutte med at fortælle at jeg har valgt nr. 2. hvilket min mave har det helt fantastisk med :)

Jeg skal selvfølgelig lige gøre opmærksom på at jeg ikke vil hænge nogen ud eller noget. Mit formål med dette indlæg er blot at bidrage med min egen erfaring som andre måske kunne gøre brug af.

Tilmeldt 25. Jun 06
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 12:08
hej c

jeg tror du gjorde det rigtige

hvis jeg skulle købe ejendom i tyrkiet så ville jeg føle mig mere tryg ved at bruge en af de store

man bliver hutigt op og køre over et projekt og ser ikke altid klart men du nåde at se klart inden det måske var forsent

Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 13:09
Hej Chicco..

Jeg ville have gjort præcis som du, skyndt mig at tage benene på nakken..

Jeg har selv fået flere gode kontakter herinde (ikke nogle kunder desværre da dette forum rammer lidt ved side af desværre) fx tekst forfatteri, trykkeri, en jeg har solgt nogle ting privat til og en freelance sælger. Det sidste var altså lidt svært den første brændte mig af (hvor hulan blev du af J.?? og du kunne da bare ha ringet).. Den næste kunne heller ikke hjælpe mig da det kom til stykket af private årsager, hvilket jeg vil sige jeg havde fuld forståelse for. Men nr 3 er jo som sagt lykkens gang så...

Nu går det jo ikke altid som det var planlagt, og det eneste man egentlig kan gøre er at stå ved de valg man nu engang gør... Jeg er en meget åben person så jeg vil da godt fortælle lidt om en oplevelse hvor jeg selv ikke opfyldte målet..

Jeg så for et stykke tid siden et indlæg om en forretning der skulle sælges og jeg tænkte bare at det her vil jeg... Vi talte lidt løst om det herhjemme (for det er jo det første sted der skal hentes godkendelse ;) og så aftalte jeg møde med sælger. Alle tingene så fint ud og vi bliver enige om pris mv. Men da jeg så glad kommer hjem og fortæller min (bedrer) halvdel om det går han fuldstændig i baglås og forlanger på det nærmeste skilsmisse. Så står man der med hatte i hånden og har stort set lovet at man gerne ville købe, uden dog at have skrevet under på noget, og kan alligevel ikke... PINLIGT... Jeg må nok indrømme at selv om jeg tog den lette udvej og skrev en meget lang undskyldende mail så var det nok en af de sværeste mails jeg nogen sinde har skrevet, jeg ved jo godt selv hvor meget jeg hader når folk ikke lever op til det de siger. Så.... L. jeg undskylder stadig

Jeg vil bare sige her afslutningsvis at jeg er virkelig glad for alt den respons og gode råd jeg har fået her på Amino, et super stort tak til jer alle.

Herlig hilsen

Ania

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:43
hey Chicco

jeg synes bestemt også at det lyder rigtig skummelt med den aftale. Du har gjort det rigtige efter min mening. Det lader ikke rigtig til at være det værd at kunne ende op med at skylde 100.000 væk til et firma der ikke stiller nogle spørgsmål, når din "partner" tilmed virker uvillig til at samarbejde mht regnskab. Iøvrigt, hvordan kan 90% af et firmas indtægt være sort eller uden regnskab, det kan jeg ikke rigtig få til at hænge sammen.

Held og lykke fremover

mvh joakim

Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 20:36
Hej Chicco

Hold dig langt væk.

Det lyder jo nærmest som en form for avanceret "Nigerianer-breve", hvor du bare lige skal stille lidt kapital til rådighed for at få del i en kæmpe gevinst eller kontanter.

I øvrigt...Hvordan vil du sikre dig, at du ikke får 50 % af 0 kroner, og at han selv skovler 50 % ind af 1 mio. kr, som han hverken oplyser dig om eller banken for den sags skyld?

God søndag til dig

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 21:07
Godt gået!

Det er ALTID vigtigt at lytte til sin intuition - den man får så snart noget virker lusket. Jeg er måske også en smule over"følsom" men har undgået en del problemer ved at ikke gå ind i aftaler der er for gode til at være sande... Men jeg indrømmer gerne at jeg har været lige ved - fordi man ellers er så træt af at det skal være så svært at få gang i en god idé hér i DK. Enten er man for nytænkende og så vil kommunerne/amterne ikke godkende projekterne fordi de ikke har set lignende før, eller også kan tilladelserne ikke fås fordi andre sørger for at forhindre det grundet konkurrence.

Nå, du finder sikkert på noget andet.  IGEN....

Godt gået - jeg er sikker på at du valgte rigtigt. (og du havde ovenikøbet  MANGE årsager til at vælge samarbejdet fra)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)