De fleste iværksættere vil gerne være mere effektive, så de har mere tid til enten mere arbejde eller familie og venner. Nedenstående link indeholder virkelig mange gode råd og konkrete værktøjer til at få mere tid ved at blive mere effektiv. De 75 min, som den varer er meget hurtigt tjent ind igen. http://www.youtube.com/watch?v=oTugjssqOT0&feature=related God fornøjelse. |
Hey Michael
Jeg takker mange gange for det link her.
Har virkelig åbnet mine øjne for hvordan jeg vil kunne administrere min tid bedre i denne kommende tid, hvor jeg ellers har været meget fortvivlet over hvordan jeg skulle få tid til både iværksætteri, arbejde, familie og mig selv.
Det vigtigste jeg fik med fra din post var følgende:
- Lav en to do liste og bryd opgaverne nede i mindre opgaver således at du får et bedre overblik og håndtere de sværeste og værste opgaver først således at du har noget at se frem til.
- Når du læser en e-mail, brev eller inden information så følg disse 3 enkle trin:
1 Læs og forstå
2 Arkiver det eller put en etikette på det i dit system.
3 Opret en opgave i din to do list og giv det en prioritering
- Find ud af hvornår du er mest kreativ på dagen, og beskyt så denne tid ved at planlægge møder m.v. til andre tidspunkter på dagen.
- Find dog også ud af hvornår du er mindst produktiv på dagen således at du ved hvornår du skal planlægge ting som du syntes er i den sjove ende og som du ser frem til.
- Opdel din dag i stykker af 15-30 min og opdater dine time manager hver ½ time således at du i enden af ugen ved hvad du egentlig har brug din tid på.
- Brug tid på at skrive "Takke" beskeder til folk som har hjulpet dig eller gjort din hverdag nemmere på en hvilken som helst måde.
Dette er bare overordnet, men jeg mener virkelig at mange vil kunne få meget ud af bare at gøre overstående og rent faktisk sætte tiden i system og tænke over hvad den bliver brugt til. Mange, inkl. mig selv, tager ofte tiden for givet og regner med at have nok af den. Det fører ofte til at arbejde, fornøjelse og familietid bliver blandet sammen og man indser at der simpelthen ikke er tid til det hele.
Igen, tak for din post :)