Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du bange for din idé bliver stjålet?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 20. Sep 09
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg vil super gerne ud med en masse ting, og spørge om en masse ting og få hjælp til en masse ting, men er super bange for at min idé vil blive stjålet og brugt af en anden der måske læser indlæggene herinde...

Er der noget hold i mine tanker, eller er jeg måske bare paranoid?

- Martin

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 19:43

Du kan lave en hemmeligholdelse aftale med de personer du ønsker at dele din idé med.

Hvis den er altså så hamrende god og mega unik at den ville kunne tjene millioner, ellers ser jeg ingen grund til at holde sin idé hemmelig.

Men du bestemmer jo altid selv hvor meget du vil dele og du behøver jo nødvendigvis ikke at dele det hele.

Det handler jo om at få sat den iværk hurtigst muligt og få noget respons på hvad andre synes. 

Det kan jo være meget svært, at gøre uden at fortælle en dråbe af sin idé :-)

Med venlig hilsen,

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 20. Sep 09
Skrevet kl. 19:47

Ikke videre hemmelig holdt.

Men nu hvor jeg tænker over det, så behøver jeg jo ikke afsløre lokation, da det mere er den jeg er bange for.

Mange tak skal du have! ;)

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 20:12
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin

Jeg kan godt forstå dig at du er bange for at den bliver stjålet, men har du prøvet at få patent på din idé?

Forresten jeg er selv idémaker kontakt mig via. pm så skal jeg nok hjælpe dig. Og nej jeg gider ikke stjæle din idé, jeg har hjulpet andre før :)

Hilsen

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:33

Spring ud i det med samme for før eller sinde laver en hurtigt din ide og det behøver ikke være hugget men fordi en anden fik den og gik i gang med den og var hurtigere end dig da anden sagde lige ud til alle venner hvad ville udvikle og havde derved masser af personer der hjalp denne person og denne ven er den udvikler din ide

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 3. Jul 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:37

Jeg vil lige henvise til dette blogindlæg af en amerikansk iværksætter:
http://www.risingbean.com/2010/10/dont-worry-about-the-competition-it-doesnt-exist/

Om at dele sine idéer skriver han:
"Most people new to business are very protective of their ideas.  They’re too worried about people stealing them.  My advice is to share them with smart people, people who are in business.  When you share your ideas with successful entrepreneurs, almost all of the time they’re too busy with their own good ideas to steal yours.   Even better, they’re neutral.  Their feedback includes a list of reasons why your ideas are good, and some reasons why they are bad."

Tilmeldt 16. Feb 11
Skrevet kl. 18:38

Hej Martin,

Generelt er det bedre at komme ud med sin ide end at gå og gemme på dem. 

Hvis du er bange for at verden vil snyde dig for din ide så brug evt. en hemmeligholdelseserklæring, se www.nemtpatent.dk(under links), eller lav et dokument der beskriver din ide og få den datostemplet af en offentlig myndighed, evt. på kommunen. 

Alt dette er dog ingen garanti for ikke at blive snydt, men det hjælper dog hvis det skulle ske. og det bliver nødvendigt at stå på sin ret. Så vidt jeg ved er der dog vist i DK MEGET få eksempler på opfindere der har fået stjålet deres ideer...  Du er velkommen til at kontakte mig hvis du vil have lidt gratis rådgivning.

mvh

MartinSmile

Nemtpatent

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)