Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster det at få lavet denne hjemmeside?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 25. Jun 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg ønsker at få lavet en hjemmeside som giver et overblik over et marked.. Ligesom boliga gør med private boliger.. Og som momondo med flybilletter.

Der skal crawles informationer om disse enheder/produkter fra ca 130 hjemmesider. Brugeren kan så søge på disse data ligesom man fx søger boligens pris hos boliga. Der skal nok hentes 5-10 informationer om hvert produkt/enhed fra de ca 130 hjemmesider.

Brugeren skal have mulighed for lave en listesøgning som det hedder. Når man trykker på e produkt skal man komme ind på en side inden man bliver sendt videre til sælgerens side.

Je har fået et tilbud fra en på min egen alder.. 24 år. Han har 2 programmører ansat fuldtid. Hans tilbud lyder på 210 timer gange timeprisen på 500 kr plus moms. Dvs 105.000 kr

Jeg har ikke rigtig noget at sammenligne med.. Så hvordan lyder det?
Er der nogen af jer som kan klare sådan en opgave? :)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder ikke urimeligt

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det lyder endda meget billigt syndes jeg.

Der ud over skal du jo forvente at skulle betale en del programmeringstimer hver eneste måned for at vedligeholde systemet i takt med at de sider der hentes oplysninger for bliver opdateret og de f.eks. ændre deres datastruktur. Så du skal nok forvente at afsætte en betydelig post til løbende opdateringer af siden.

Lige som Boliga løb ind i problemer med boligsiden.dk - kan det også ske at du bliver blokeret fra nogle af de sider du vil hente informationer fra hvis ikke de syndes det er i deres interesse du henter info fra dem.

 

Har du en android enhed der ikke er "Google" godkendt - se 1mobile.com som APK marked.

Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 50
Fra  Munk Software Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder billigt. :)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 04:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Har siderne der skal crawles alle en API man nemt kan koble op imod eller skal der laves noget specifik kode for hvert site?

Umiddelbart lyder det ekstremt billigt.

Hvor meget fylder kravspec?

Tilmeldt 25. Jun 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Jeg spurgte webdesigneren hvor mange besøgende han mente der vil komme ind på siden den første måned (vi har forklaret forretningsideen til ham). Han sagde... umiddelbart 10.000 besøgende

Så..hvis man har 10.000 besøgende den første måned, hvor meget kan man så sælge reklameplads for? Vi vil gerne ud og snakke med virksomheder inden siden lanceres. Hvor mange kroner kan 10.000 skabe i reklameomsætning?...jeg har selv ingen ide..nogen steder jeg kan læse om dette?

Jeg er ikke så meget inde i det tekniske, jeg er økonomimand. Det er noget jeg planlægger at starte op med en jævnaldrende, og det har også væres vores bekymring om udbyderne på markedet vil modarbejde os. Jeg mener, at mæglerne i sin tid gik ind og ændrede i kodningen så, at Boliga skulle ændre deres crawlere. Jeg tror dog tiderne er anderledes i dag og at flere udbydere anerkender vigtigheden af eksponering af deres produkter trods det, at markedet bliver mere gennemskueligt. Så må de jo blot differentiere sig i forhold til deres konkurrenter : )

mht. pris så synes jeg også det er rimeligt. Jeg har også snakket med en som jeg engang har arbejdet sammen med i forbindelse med et studiejob. Han har et webdesignfirma med ca. 8 ansatte. Han sagde til mig ... "det kommer til at koster millioner"   det var lidt af en mavepuster

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

10.000 besøgende og pris: Det kommer jo an på hvad siden omhandler. Hvis det er advokat priser kan du jo nok tjene lidt mere end hvis det er et katte galleri. 

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander86:

 

Jeg spurgte webdesigneren hvor mange besøgende han mente der vil komme ind på siden den første måned (vi har forklaret forretningsideen til ham). Han sagde... umiddelbart 10.000 besøgende

Så..hvis man har 10.000 besøgende den første måned, hvor meget kan man så sælge reklameplads for? Vi vil gerne ud og snakke med virksomheder inden siden lanceres. Hvor mange kroner kan 10.000 skabe i reklameomsætning?...jeg har selv ingen ide..nogen steder jeg kan læse om dette?

Jeg er ikke så meget inde i det tekniske, jeg er økonomimand. Det er noget jeg planlægger at starte op med en jævnaldrende, og det har også væres vores bekymring om udbyderne på markedet vil modarbejde os. Jeg mener, at mæglerne i sin tid gik ind og ændrede i kodningen så, at Boliga skulle ændre deres crawlere. Jeg tror dog tiderne er anderledes i dag og at flere udbydere anerkender vigtigheden af eksponering af deres produkter trods det, at markedet bliver mere gennemskueligt. Så må de jo blot differentiere sig i forhold til deres konkurrenter : )

mht. pris så synes jeg også det er rimeligt. Jeg har også snakket med en som jeg engang har arbejdet sammen med i forbindelse med et studiejob. Han har et webdesignfirma med ca. 8 ansatte. Han sagde til mig ... "det kommer til at koster millioner"   det var lidt af en mavepuster

Hvor meget fylder din kravspec? Hvor mange sider?

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Naar du skriver der skal crawles fra 130 forskellige websites, er det saa 130 sider med forskelligt design. For saa kan det nok ikke goeres meget billiger.

ps: Har du husket at faa tilladelse fra disse 130 websites til at kopiere data fra dem, og indsaette det paa dit eget site?

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra Århus C
Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin T:

ps: Har du husket at faa tilladelse fra disse 130 websites til at kopiere data fra dem, og indsaette det paa dit eget site?

Hvad mener du? Så længe han linker over til hjemmesiden han henter data fra så er crawling ikke ulovligt. Tænk hvis Google skulle tage kontakt til alle hjemmesider de henter data fra. 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)