Hej Aminoer Jeg har i forbindelse med et andet projekt fået kontakt til en kinesisk producent af specielle atv`er, som er på udkig efter en dansk importør. Jeg har været i dialog med producenten mht. priser, kvalitet, levering m.m. og syntes det kunne være spændende at give det en chance og se om det er noget der er en fremtid i. Jeg har undersøgt om der er interesse for denne slags maskiner og interessen er stor da det er maskiner, som man normalt ikke ser hos alm. atv forhandlere. Producenten har forhandlere i landene omkring os, men altså ikke i Danmark, hvilket de er meget interesseret i at få. Jeg tror derfor at man kan få en god aftale mht. pris og levering, hvis man vil være deres forhandler/importør i Danmark. Mit problem er bare at jeg ingen erfaring har med import. Dette kan jeg selvfølgelig lære og har da også læst en del både herinde på Amino og andre steder. Men jeg vil nu hellere hvis jeg kan finde en partner, som kan se ideen i projektet og som samtidig har erfaring med import fra Asien. Mht. investering, så vil der ialt være tale om et sted mellem 20.000 og 80.000 kr. afhængig af hvilken strategi der vælges. Hvor meget en kommende investor/partner skal investere af dette beløb må vi tage en snak om når den tid kommer. Har dette din interesse så smid en kommentar eller en PB Mvh Kim |
Inden du begynder at importere så sørg for at få tjekket maskinerne og få alting på skrift. Det er jo dig som forhandler her i landet som har ansvaret for at maskinerne er i orden og overholder gældende love. Desuden er det jo også dig der hænger på garantien og som skal udbedre skaderne. Det kan godt være at du har en aftale med producenten om en vis form for garanti men det er jo dig der har bøvlet i første omgang. Derfor ar det vigtigt at kvaliteten er i orden fra start så man undgår for mange problemer.