Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kanvas- eller netværkssalg

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kunne godt tænke mig at høre i dette forum, hvor gennemsnitsalderen må være rimelig lav: Hvad virker bedst for jer, kanvas eller netværk?

Når jeg sender salgsbreve ud, gør jeg meget ud af at være så personlig som muligt i mit brev, uden dog at overskride grænser. Jeg sender en personlig præsentationsbrochure med, der dels præsenterer firmaet og dels mig selv med billede og tekst. Efterfølgende ringer jeg så op nogle dage efter. 99% kan huske min brochure, så rent visuelt fungerer den. Stadigvæk har jeg dog kun 5-10 sekunder til at trænge igennem pr. telefon. De fleste af dem jeg ringer til, har i forvejen en leverandør af tryksager og er for det meste tilfredse. Så nu og her effekten af telefonkanvas er ikke optimal. På sigt har jeg dog en forhåbning om, at nogen gemmer min mappe med brev, brochure og visitkort og senere vender tilbage. En vis 5-del ender jo nok i papirkurven, det ved vi vist alle.

Jeg hælder meget mere til netværksgrupper, at tage på messer og hvor jeg ellers møder mennesker. Det er en længere proces og det kræver noget, både af giver og modtager. Effekten af det er på sigt bare mere optimal. I hvert fald indenfor mit fag.

Der skyder nye netværksgrupper op alle vegne pt og jeg synes det er super. Selv påtænker jeg snart at deltage i Speednetworking, som jo også er repræsenteret herinde. Ligeledes har jeg meldt mig til netværksgruppe i Business Danmark, der har kick-off i Bella centeret 24.april. Har også deltaget i BNI som gæst en enkelt gang.

BNI mødes engang ugentligt, mens Pronetwork er hver 2. uge. Og så kan jeg forstå, at der også er etableret en slags løst Amino network i form af fredagsbar.

Så lad mig høre, hvad fungerer for jer?

/Helle

Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 18:09
Staveplade..

Der skulle ha stået "en vis %-del" og ikke 5-del..

/Helle

Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 22:47
Hej Helle,

Jeg har forskellige erfaringer. I 2004/2005 sendte jeg en kunstkalender ud til alverdens firmaer, privatpersoner og kunstforeninger. Hos en enkelt gallerist i Nordjylland hang den indtil sidste år og hun kunne huske mig med det sammen, da jeg ringede til hende efter 3 år, vi har talt sammen sidst. Jeg fik mange udstillingsaftaler i hus med den her kalender.
Materialet er jo sendt til helt konkrete institutioner, der er løbende interesseret i skiftende kunder. Derfor var min indsats meget målrettet og gav resultat.

Min statistik er: efter hver 22 opkald (kold canvas) er der bid. Alt efter hvad mine forretningsforbindelser siger, er det helt normalt.

Dog har jeg også fået en del opgaver gennem mit netværk, tit gennem venner. De kender mig og stoler på mig og anbefaler mig gerne videre. Det kan være et workshop eller et arrangement som et værkstedsbesøg. Tit viser sig muligheder, hvor jeg ikke liger regner med det.

En enkelt gang har jeg også været hos BNI som gæst og var meget imponeret over deres møde disciplin. Dog ville jeg ikke binde mig på det tidspunkt.

Da jeg skal skaffe ny kunder hele tiden, er jeg meget opsøgende. Så telefonopkald laver jeg stadig og prøver at holde øjne åben, når der bygges ud og nyt. Det er vigtig at få informationer til det rette tidspunkt og være så forberedt at kunne levere, når de ringer. Der hører også et vist held med i spillet. Min gode veninde der har en frisørforretning i Hellerup har prøvet at sige til enkelte gode kunder: Hvis du skaffer mig tre nye kunder, så får du en gratis behandling.
Jeg har ikke selv prøvet den slags, men overvejet at gøre. Det skal bare formuleres i den rigtige tone, tror jeg.

God vind, mvh Annette

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Oct 06
Indlæg ialt: 507
Skrevet kl. 08:46
Hej Helle

Hvad er formålet med dit salgsbrev..??

Er det at lukke en ordre igennem telefonen når du følger op på brevet, eller er det at komme ud og få en endnu mere fyldestgørende snak med kunden.?

Hvis det er for at lukke en ordre, så er den personlige kontakt selvfølgelig at foretrække.
Du kunne evt. give mig en PM eller et kald, og hør hvad vi kan gøre for jer her i firmaet.

Vi har en del erfaring med mødebooking indenfor den grafiske verden, så jeg er sikker på vi kan hjælpe dig med at få foden ind endnu flere steder.

Mvh
Christian

Mobil Massage Aalborg - Massage når DU har tid.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)