Jeg kunne godt tænke mig at høre i dette forum, hvor gennemsnitsalderen må være rimelig lav: Hvad virker bedst for jer, kanvas eller netværk? Når jeg sender salgsbreve ud, gør jeg meget ud af at være så personlig som muligt i mit brev, uden dog at overskride grænser. Jeg sender en personlig præsentationsbrochure med, der dels præsenterer firmaet og dels mig selv med billede og tekst. Efterfølgende ringer jeg så op nogle dage efter. 99% kan huske min brochure, så rent visuelt fungerer den. Stadigvæk har jeg dog kun 5-10 sekunder til at trænge igennem pr. telefon. De fleste af dem jeg ringer til, har i forvejen en leverandør af tryksager og er for det meste tilfredse. Så nu og her effekten af telefonkanvas er ikke optimal. På sigt har jeg dog en forhåbning om, at nogen gemmer min mappe med brev, brochure og visitkort og senere vender tilbage. En vis 5-del ender jo nok i papirkurven, det ved vi vist alle. Jeg hælder meget mere til netværksgrupper, at tage på messer og hvor jeg ellers møder mennesker. Det er en længere proces og det kræver noget, både af giver og modtager. Effekten af det er på sigt bare mere optimal. I hvert fald indenfor mit fag. Der skyder nye netværksgrupper op alle vegne pt og jeg synes det er super. Selv påtænker jeg snart at deltage i Speednetworking, som jo også er repræsenteret herinde. Ligeledes har jeg meldt mig til netværksgruppe i Business Danmark, der har kick-off i Bella centeret 24.april. Har også deltaget i BNI som gæst en enkelt gang. BNI mødes engang ugentligt, mens Pronetwork er hver 2. uge. Og så kan jeg forstå, at der også er etableret en slags løst Amino network i form af fredagsbar. Så lad mig høre, hvad fungerer for jer? /Helle |
Staveplade
..

Der skulle ha stået "en vis %-del" og ikke 5-del..
/Helle