Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Seo Domæner

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er sådan jeg har omkring 7 domæner som jeg har købt indenfor mit branche, som jeg ville bruge noget til.

Hvad kan i anbefale at skrive noget kvalitets indhold på domænerne og linke til hovesiden hvad er bedst, altså via en blog på alle domænerne hvor jeg skriver noget indhold om emnet?

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 12:12

Er da ingen?

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 12:53

Arlo:

Hej

Det er sådan jeg har omkring 7 domæner som jeg har købt indenfor mit branche, som jeg ville bruge noget til.

Hvad kan i anbefale at skrive noget kvalitets indhold på domænerne og linke til hovesiden hvad er bedst, altså via en blog på alle domænerne hvor jeg skriver noget indhold om emnet?

Du har selv svaret lige der :) 

Evt så lav 7 gode blogs, og link fra dem til din hovedside - og derudover lav nogle gratis blogs, artikler til artikel sider osv. og link fra dem til dine blogs. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Slagelse
Tilmeldt 13. Jun 09
Indlæg ialt: 941
Fra  Grønlund Web Skrevet kl. 12:58

Hey Martin - mener du, at man skal linke fra seks af bloggene til blog nummer syv, hvis det er ens hovedside? 

Jeg mener, hvis du har en artikel på hver af de seks blogs, så skal der være links i alle artiklerne til blog nummer syv? 

Og er det noget som virker godt på sin SEOSmile

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:13

I stedet for blot at have 7 sider der linker til en hovedside skulle man måske gribe det lidt anderledes an.

Hvis jeg havde 7 domæner som jeg havde lyst til at skrive indhold til og opdatere vil jeg sørge for at de 7 domæner havde hvert sit emne, sådan overordnet. Dvs 7 specialblogs indenfor samme område.

Når du skriver noget på blog1 der har med et indlæg at gøre på blog2 linker du til blog2/indlæg. Du bør også sørge for at linke til andre sider end kun dem i dit eget lille netværk.

Jeg ville heller ikke linke alle sider direkte til hovedsiden. På forsiden af tre af blogs´ne kunne du linke med gode anchortekster til din hovedside eller undersider på din hovedside, men på andre kan du linke til andre af dine blogs.

Det med en helt stringent pyramide med syv blogs der alle linker direkte til en hovedside er alt for nemt for Google at spotte og ved at linke langt mere tilfældigt mellem siderne får det langt bedre effekt i det lange løb.

Riisager har skrevet en kort men SUPER god artikel om emnet her:

http://www.semoblog.com/link-struktur-192.html

Du kan sætte dig og studere "Riisagers eye" så du får en forståelse for måden at linke rundt på selvom det ikke er samme antal domæner. Husk ikke kun at linke mellem siderne i dit lille netværk, link også til andre relevante sider der har med dine emner at gøre (selvfølgelig ikke direkte konkurrenter).

Derudover bør du have Google Panda i baghovedet når du laver dit indhold. Hvis det skal virke rigtig godt i længden skal du sørge for at lave indhold som folk har glæde af og som de gider læse. Hvis dine 7 "seo-sider" bliver lukket ned efter 5 sekunder hver gang der er en besøgende er det ikke noget det er godt på længere sigt, da Google ser mere og mere på ting som bouncerate, time on page og hvordan brugerne generelt bruger dine sider.

Du kan selvfølgelig sagtens lave en hurtig løsning, men noget tyndt indhold på de 7 blogs der linker til hovedsiden og det vil sikkert virke nogenlunde, men ønsker du en mere langsigtet løsning skal du gå langt grundigere til værks.

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 14:26

Hmm. Jeg går ud fra at WHOIS-info er ens for alle domæner? Har det ikke betydning?

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:33

Krkli:

Hmm. Jeg går ud fra at WHOIS-info er ens for alle domæner? Har det ikke betydning?

Jo det har også betydning. Det betyder f.eks. også noget at ejerens informationer er tilgængelige på siden. Det er også godt hvis de ligger på forskellige servere så de ikke har samme ip´er.

Der er mange små ting der kan gøre en forskel.

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 13:13

Jeg mener bare: Google kan vel gennemskue at det er samme afsender bag alle domænerne ved at se på WHOIS?

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:16

Krkli:

Jeg mener bare: Google kan vel gennemskue at det er samme afsender bag alle domænerne ved at se på WHOIS?

Ja det kan Google godt gennemskue, men derfor bliver arbejdet ikke værdiløst. Det er ikke skidt at have 5 sider med indhold af høj kvalitet som brugerne klikker rundt på og læser i lang tid.

Det er bedre at det er 5 forskellige ejere og ligger på 5 forskellige ip´er. Men det er ikke værdiløst selvom det er samme ejer.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 14:13

Sander:

Hey Martin - mener du, at man skal linke fra seks af bloggene til blog nummer syv, hvis det er ens hovedside? 

Jeg mener, hvis du har en artikel på hver af de seks blogs, så skal der være links i alle artiklerne til blog nummer syv? 

Og er det noget som virker godt på sin SEO? Smile

Mener faktisk det Thomas siger sådan cirka. Man skal selvfølgelig ikke udelukkende linke til hovedsiden, men lige så meget internt mellem de andre sider - altså skrive relevante artikler på blog 1 om et af de mindre emner på hovedsiden, dernæst linke til undersiden på hovedsiden, mens man også linker siderne imellem.

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)