I stedet for blot at have 7 sider der linker til en hovedside skulle man måske gribe det lidt anderledes an.
Hvis jeg havde 7 domæner som jeg havde lyst til at skrive indhold til og opdatere vil jeg sørge for at de 7 domæner havde hvert sit emne, sådan overordnet. Dvs 7 specialblogs indenfor samme område.
Når du skriver noget på blog1 der har med et indlæg at gøre på blog2 linker du til blog2/indlæg. Du bør også sørge for at linke til andre sider end kun dem i dit eget lille netværk.
Jeg ville heller ikke linke alle sider direkte til hovedsiden. På forsiden af tre af blogs´ne kunne du linke med gode anchortekster til din hovedside eller undersider på din hovedside, men på andre kan du linke til andre af dine blogs.
Det med en helt stringent pyramide med syv blogs der alle linker direkte til en hovedside er alt for nemt for Google at spotte og ved at linke langt mere tilfældigt mellem siderne får det langt bedre effekt i det lange løb.
Riisager har skrevet en kort men SUPER god artikel om emnet her:
http://www.semoblog.com/link-struktur-192.html
Du kan sætte dig og studere "Riisagers eye" så du får en forståelse for måden at linke rundt på selvom det ikke er samme antal domæner. Husk ikke kun at linke mellem siderne i dit lille netværk, link også til andre relevante sider der har med dine emner at gøre (selvfølgelig ikke direkte konkurrenter).
Derudover bør du have Google Panda i baghovedet når du laver dit indhold. Hvis det skal virke rigtig godt i længden skal du sørge for at lave indhold som folk har glæde af og som de gider læse. Hvis dine 7 "seo-sider" bliver lukket ned efter 5 sekunder hver gang der er en besøgende er det ikke noget det er godt på længere sigt, da Google ser mere og mere på ting som bouncerate, time on page og hvordan brugerne generelt bruger dine sider.
Du kan selvfølgelig sagtens lave en hurtig løsning, men noget tyndt indhold på de 7 blogs der linker til hovedsiden og det vil sikkert virke nogenlunde, men ønsker du en mere langsigtet løsning skal du gå langt grundigere til værks.