Kan du se selvmodsigelsen? :-)
Jo da - i kort form: PageRank er et af over 200 "signaler", der benyttes til at rangorde et site på givne søgninger. Google opererer med en intern PageRank, som vi ikke kan se. Den opdateres kontinuerligt - næsten i realtid. Og så har de en synlig PR, der opdateres 3-4 gange årligt. Google har længe gernet ville slagte den, da den er så inderligt ligeyldig i stort ste alle sammenhænge. Men hvad kan den så bruges til? Hvis du falder i PR kan det tyde på, at den samlede trust på din linkprofil er faldende - og så skal du agere på det. Hvis den stiger, kan det være et signal om, at din samlede linkprofils trust er bedre i forhold til sidste opdatering for nogle måneder siden. Altså er værdien af toolbar PageRank en smule højere end ugens horoskop i Alt for Damerne - men ikke ret meget. |
Thomas Rosenstand:min webshop:Det er jo en form for bekræftelse på at noget at det linkbuilding man laver fører til noget, jeg er også gået fra 0-2 på en 3 måneder gammel side, selvom det ikke har rørt mine positioner i søgeord...Kan du se selvmodsigelsen? :-)
Jo, nu hvor du siger det...