Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sponsor søgning

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 5. Feb 11
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg vil med dette indlæg se om jeg/vi kan få nogle ider til hvordan eller hvor vi finder samarbejds-partner.

Min kæreste er på landsholdet i triathlon, hun har mange stævner i både ind og udland, med fornuftige resultater, men hun mangler samarbejdspartner der kan hjælpe hende økonmisk til at nå de forskellige mål. Hun har hjemmeside samt en facebook fan side (med knap 500 medlemmer) men hvad mere skal der til?

Håber i kan hjælpe..

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:55

Hej Nowack

Det ville hjælpe hvis du lige vil starte med at dele de sider, så vi kan få et indblik hvordan hun præsenterer sig selv.

Jeg hjælper en fra Team DK med at finde sponsorer. Der startede vi internt med at beskrive hvilken værdi han kunne skabe for sponsorerne og hvorfor, og hvordan han kunne være en smart langsigtet investering samt en investering med en høj return of investment på kort sigt.

Først kortlagde vi hvad han har opnået (hvad han har vundet, den eksponering han tidligere har fået, hvem der har været hans sponsorere og hvorfor de valgte ham, hvad de senere har fået ud af det+ den værdi han vil tilføje) Prøv at beskrive hende som et produkt og find ud af, hvorfor nogle sponsorer skulle støtte hende. Evt. med en SWOT, hvor i kan brainstorme for at finde alle relevante aspekter af sagen.

Det er vigtigt at i gør det attraktivt for sponsoren at investere i hende, skaber troværdighed samt danner fremtidig vision for investeringen, så sponsoren kan forestille sig hvilken "stor" mulighed det er.

Her er et lille eksempel på min cases værditilførelse:

Kort sigt: skabe good will i lokal miljøet, give dem eksponering, billigt løsning for sponsoren da han er i medierne ca. 5 gange om året, et af de største sportstalenter i dette lokalmiljøet. Har vundet priser som årets sportsmand osv. Bring endelig alt det gode frem!

Lang sigt: vise en tidslinie over de resultater han har opnået med henblik på at vise hvilket potentiale han har, hvilken betydning det vil have for lokalmiljøet og sponsorens virksomhed,  brug rigeligt med story telling så sponsoren kan forestille sig guldet.

Osv osv. :)

Jeg vil foreslå at i starter med at kigge på nogle virksomheder i lokalmiljøet og vælger dem ud, som i tror kunne have potentiale til i at spytte nogle penge i kassen. Så handler det bare om at sælge ideen til dem ;)

Håber dette kunne hjælpe dig lidt, ellers så spørg endelig hvis der er mere :)

Mvh Stig Frahm

Venlig hilsen Stig Frahm!

Marketingchef - www.Greentech-Solutions.dk  / www.twitter.com/stigfrahm

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 16:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som rent spons tror jeg det er op af bakke, vi arbejder meget med sponsorering på bureaet, og der er ikke mange penge fortiden.

De steder det måske kunne give mening er selvfølgelig de klassiske, sportstøj, løbesko, energidrik og andet hvor hun kan fungere som troværig endorser.

Om det er interessant ved jeg ikke, men jeg tror der kunne være penge i og lave en samlet virksomheds "pakke" hvor hun eks udover et sponsorart smed 3-4 foredrag om at være eliteidrætskvinder, og måske lavede en løbe/træningsklub... så kunnne hun stå for at træne et hold op til næste Copenhagen, eller hvad der nu kunne passe ind. På den måde er der mere værdi for virksomheden, og de føler ikke bare de betaler for er står NovoZYmes el.lign på en t-shirt.

Bare mine 5 cent

Fra Esbjerg
Tilmeldt 5. Feb 11
Skrevet kl. 21:21

Hej Stig

Tak for svaret, det er helt sikker mange ting at tage fat på Smile

hendes hjemmeside er www.Camilla-pedersen.com og på facebook hedder den, Støt Camilla på vej mod OL Hvis det skulle have interesse Smile

Tak for hjælpen

Fra Odense
Tilmeldt 22. Apr 11
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 21:24

Hej Nowack

Har i overvejet powerrade, jeg ved at de sponsorer en del elite sportsfolk og køre massiv markedsføring inden så længe da de går helt amok til 2012.

Det er blot et lille forlslag. det er jo værd at spørge ad.. ;)

Mvh.
Alexander

"Mit eneste problem er at jeg ser muligheder over alt, det er hektisk..... Nej det er faktisk også en mulighed"

Fra Esbjerg
Tilmeldt 5. Feb 11
Skrevet kl. 21:25

hej Sansir

Tak for det fine svar, go ide med "Pakken" vi har været lidt omkring det emne men er ikke blevet til noget, med det skal da prøves Smile

Tak for hjælpen

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 21:26

Hejsa,

Jeg er bare nysgerrig, men hvor starter man henne rent økonomisk når man snakker den slags sponsorater? Altså kan man købe et sponsorat for 500 kroner f.eks., og hvad ligger der så i givet fald af eksponering i det?

Nysgerrige hilsener
Peter 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 5. Feb 11
Skrevet kl. 21:28

Hey Alexander M

Du har ret alt er værd at prøve :-)

Takker

Fra Esbjerg
Tilmeldt 5. Feb 11
Skrevet kl. 21:45

Hej Peter

Detter er et udklip fra noget af materialet vi har fået lavet

Hvad tilbyder Camilla tilgengæld:

Lokalsponsorat..........................Kr. 3.000,00 ekskl. Moms

-      Logo på hjemmesiden med link til egen hjemmeside, samlet med øvrige lokalsponsorer.

Stjernesponsorat......................Kr. 10.000,00 ekskl. Moms -               logo på hjemmesiden med link til egen hjemmeside,

-      Firmaprofil på hjemmeside.

-      Rådgivning i kost og ernæring til ansatte en gang pr. år.

Hovedsponsorat………………..........Kr. 50.000,00 ekskl. Moms -             logo på hjemmesiden med link til egen hjemmeside,

-      Firmaprofil på hjemmeside.

-      Rådgivning i kost og ernærings til ansatte en gang pr. år.

-      Rådgivning om træning og sammensætning af træningsprogram efter aftale.

-      Anvendelse i reklamemæssige øjemed, såsom reklamerer for firmaets produkter i forskellige medier.

-      Logo på ALT konkurrencebeklædning, dog indenfor landsholdets regelsæt ved repræsentation af det danske Tri-landshold, nationalt som internationalt.

Alt er selvfølgelig med forbehold da alt varmer :-)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)