Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad bør man betale for forsikring?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi er to unge studerende som har startet en grafisk virksomhed med formålet at designe og producere grafik til brochure, plakater, visitkort, hjemmesider, m.m. Vi vil derfor hovedsageligt producere data for kunderne.

Vi er ved at vurdere forsikring, og er i den omgang lettere rystet over TopDanmarks kække bud på 7.000 kr. Dette indeholder en Erhvervsforsikring med artikler til 100.000 kr, en løsøre- og tabsforsikring og en produktansvarsforsikring.

1) Er der nogen der har gode tips til billig forsikring?

2) Er det totalt overkill med disse 3 forsikringer?

3) Hvilke forsikringer SKAL man have?

Med venlig hilsen

Ulla og Claus fra

UC Graphics & Media

Fra Birkerød
Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 20:27
Ja forsikringer er møj dyre.

Jeg har en fotovirksomhed her skulle jeg også bruge en forsikring til mit udstyr. Forsikringssummen er på 400.000 og det skulle Tryk have 8000 kr. for at forsikre. Dertil kom der et krav fra Tryk om at der skulle være en alarm på studiet, pris 10.500 + 500 kr. om mdr. dvs. 10.500 i engangs betaling samt 14.000 ex moms om året. Hertil skal der siges at jeg har en selvrisiko på 4335 kr.

Det er da det glade vanvid ...

Med venlig hilsen

Anna Kjærulff - Fotograf - http://stjernestudiet.dk

Tilmeldt 5. May 05
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 00:02
Jeg er ikke ekspert i forsikringer, men i mine ører lyder det som overkill.

Det er ikke et krav at have en forsikring (hvis der er tale om ganske almindelig virksomhed som jeres), men man kan overveje om man har brug for en.

I jeres situation er der vel kun den ene ting, der kan gå galt OG som kan dækkes af forsikringen:

1. Jeres computer med al data bliver stjålet. (+printer, kamera eller hvad man nu ellers bruger)

Her kunne det måske være en god idé at tegne en løsøreforsikring, hvis driftsmidlerne er dyre.

(lidt info hos If):

Produktansvarsforsikring er fuldstændig ubruglig I jeres tilfælde, da denne omfatter erstatningsansvar for skade tilføjet personer eller ting under udøvelse af ens virksomhed....

I øvrigt er jeg ret skeptisk over alle de forsikringer... har fået indtrykket af fra venner og bekendte, at når uheldet er ude, får man ikke ret mange penge tilbage fra dem uden en slåskamp. Men det er kun min mening :-)

Tilmeldt 5. May 05
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 00:32
PS. Med hensyn til pris - kontakt evt. jeres bank. De samarbejder (næsten?) altid med et eller andet forsikringsselskab. Måske kan I få det til billigere pris. Ellers ring rundt og indhent tilbud.

Nå.. sengen kalder :)

Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 11:26
Dato: 20-03-2007 19:51:35 Forfatter:UC Graphics & Media

Vi er to unge studerende som har startet en grafisk virksomhed med formålet at designe og producere grafik til brochure, plakater, visitkort, hjemmesider, m.m. Vi vil derfor hovedsageligt producere data for kunderne.

Vi er ved at vurdere forsikring, og er i den omgang lettere rystet over TopDanmarks kække bud på 7.000 kr. Dette indeholder en Erhvervsforsikring med artikler til 100.000 kr, en løsøre- og tabsforsikring og en produktansvarsforsikring.

1) Er der nogen der har gode tips til billig forsikring?

2) Er det totalt overkill med disse 3 forsikringer?

3) Hvilke forsikringer SKAL man have?

Med venlig hilsen

Ulla og Claus fra

UC Graphics & Media

Hej

1) Forsikring er altså som meget andet i livet; kvalitet og pris hænger sammen. Så vurdér hvor meget på spanden I vil være hvis alt går tabt. Det er ikke kun ved tyveri, som en anden skriver, men ved også ved brand eller vandskade.

Codan er billig, men man skal ofte kæmpe for at få udbetaling. Alm. Brand har jeg selv, og det er fordi jeg føler mig tryg der. Jeg giver godt og vel 7000 om året for løsøreforsikring (brand, tyveri og vand), drifttab, produktansvar ...

Min sum er på 300.000.-

2) Erhverv- og Produktansvar er vist ikke til at komme udenom - jeg tror den er klistret fast som almindelig standard på en erhvervsforsikring. I jeres tilfælde er den ikke voldsomt relevant, men kunne måske finde anvendelse. F.eks. kunne det viser sig at jeres visitkort er printet med en yderst farlig lak, som først bliver opdaget når kunden er faldet om ... Meget tænkt situation, men det er en billig forsikring, som kan spare end for meget meget store ansvarssummer.

Drifttabsforsikring - brænder hele bygningen I er i, og stopper det hele jeres produktion fordi I bare skal have et andet lokale og det ikke lige er noget I kan lave hjemme i kælderen, så er sådan en dækning god. Den giver mulighed for genhusning i den tid det tager at få det oprindelige lokale på benene igen, og så dækker den det tab I lider økonomisk pga. manglende drift.

3) Altså en ansvarsforsikring, hvis I har kunder der kommer i jeres butik - kan man ikke komme uden om.

Derudover vil jeg mene at en løsøreforsikring er nødvendig.

Forsikringer koster rigtig mange penge. Mest fordi man føler det er penge ud af vinduet. Det er det forhåbenligt også!

Mange hilsner,

Camilla Amtrup, PangDang, Svendborg.
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:38
Indledningsvist kan nævnes, at produktansvar alene kommer på tale, hvor jeres produkt forvolder skade på en anden person, fordi der er en fejl i jeres produkt.

Kan næppe se hvornår dette kan komme på tale mht visitkort, hjemmesider, brochure mv.

Mht. løsøre. Har i virkeligt så meget løsøre (computer, printer, telefon, maskiner mv.) at det er påkrævet med 100.000 i dækning, eller dækker dette beløb også over et evt. erstatningsansvar i måtte pådrage jer ved culpøse handlinger ?

Forsikringsvilkårene vil typisk give en god rettesnor for hvad der dækkes og det er så op til jer at lave en analyse af, om i virkelig har brug for en så stor/grundig dækning...?

Prisen på forsikringer i øvrigt, kender jeg intet til...

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:05

Det bedste råd er at finde ud af hvad der udgør den største forretningsmæssige risiko for lige netop jeres virksomhed. 

De ting der kan få virksomheden til at "vælte" er de største risiko momenter I bør afdække (ved at købe en forsikring)

Om man så bør forsikre alt - er et spørgsmål om risiko præference. Dybest set så kan man planlægge sig ud af nogle dækninger og forsikringer ved at have nok økonomiske "polstring" imens andre ting som f.eks. produktansvarsforsikring eller driftstabsforsikringer kan være ret vigtigt.

Du/I bør tage en snak med en forsikringsrådgiver, og måske prøve at få tilbud fra 2-3 selskaber, og så bruge lidt tid på at læse de forskellige betingelser igennem.

Håber det hjælper 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)