Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vores emails lander i spam

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Dec 07
Indlæg ialt: 242
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Vi har nogle brugere på vores hunde side, og hundtegn siden der brokker sig over at når vi svarer dem på email, så lander vores email i Spam / Uønsket post.

Vi er bekymret, for vi sender nyheds mail ud til ca. 20.000 hver uge, og har ikke overblik på hvor mange der ender i spam.

Er der nogle der ved noget om emnet, og har et bud på hvorfor det ender i Spam?

Vi bruger Gmail, og det sker selvom vi sender en mail uden link i, og kun til en modtager.

Nogle der har forstand på sådan et problem, så vil vi være meget taknemmelige over et bud på hvad vi kan gøre.

Vi syntes jo ikke selv at vi spammer nogle.

Venligst Jack

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 16:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er svært at svare på hvorfor jeres e-mail ender i folks spam-foldere, da det kan være meget subjektivt i forhold til hvordan folks spamfiltre er trænede baseret på andre mails de har modtaget.

Det har ikke noget med mængden af mails i sender, eller nødvendigvis noget med om i har links i hvis i ikke linker til til nogen direkte sortlistede websider eller lignende.

Højst sandsynlig har det noget at gøre med at der altid vil være en hvis %-del der havnet i folks spamfiltre som falske negativer og muligvis også noget at gøre med den mailserver der står for at afsende jeres post (SMTP-server).

Hvis den afsendende server benyttes af andre end jer til at sende post ud igennem kan den være sortlistet forskellige steder og modtagernes postsystemer vælger så at give jeres mails minuspoint fordi de kommer fra en server der ikke har et positivt rygte osv.

Så det første sted at undersøge er jeres udgående postserver (bruger i googles udgående postserver, eller benytter i bare jeres internetudbyders eller noget helt 3.? )og kontrollere at den er kontrolleret korrekt med SPF, domain keys og lignende tekniske værktøjer der hjælper modtagerne med at bekræfte at i er ok at modtage post fra (få en tekniker til dette).

Den lavpraktiske metode er at bede modtagerne om at tilføje den adresse i sender fra til deres adressekartotek. Det plejer som regel at gøre at spamfiltrerne ikke køres på de mails der kommer fra "bekræftede" afsendere.

Rettelse: Det kan godt have noget med mængden af mails og links osv, i yderste konsekvens, men det kræver en længere detaljeret forklaring som jeg må beklage jeg ikke lige kan nå denne gang pga noget arbejde og en gravid kæreste der trænger til lidt aftensmad :). Med 20.000 mails om ugen skulle det dog være usansynligt at det var årsagen, såfremt i har en korrekt konfigureret udgående postserver :-)

Tilmeldt 7. Dec 07
Skrevet kl. 17:09

Hej Oscar

Mange tak for dit svar. Der er da lidt at undersøge..

Tillykke med jeres kommende baby :)

Tak igen for svaret.

Venligst Jack

Fra Vesterbro
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 282
Fra  Heavyrope Skrevet kl. 17:14

For A Fact
Strategi og Rådgivning baseret på fakta!

Tilmeldt 7. Dec 07
Skrevet kl. 17:15

Okay, tak for det - den tjekker vi :)

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 17:28

Oscar Eg Gensmann:

Højst sandsynlig har det noget at gøre med at der altid vil være en hvis %-del der havnet i folks spamfiltre som falske negativer og muligvis også noget at gøre med den mailserver der står for at afsende jeres post (SMTP-server).

Yes

Jeg havde samme problem i starten af denne uge. Det løste sig selv da jeg valgte en anden SMTP-server til at sende mine mails igennem.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)