Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

bedre konvertering med Efterkrav, netbank betalinger og e-mærket?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Hej

 

Jeg ville høre om der er nogen af jer herinde som har oplevet en fremgang i konverteringsraten ved bruge af nogle af de nedesntående. Svar fx på den enkelte.

 

Netbank betalinger (BG, DANSKE osv)

 

Efterkrav (jeg tror at vores kunder ville elske efterkrav)

 

E-mærket (har ikke hørt om nogen endnu der har mærket en positiv effekt af mærket, måske har du.)

 

 

 

 

 

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 19-03-2007 20:57:36 Forfatter:Kim Sand

Efterkrav (jeg tror at vores kunder ville elske efterkrav)







 

Vi startede ud med efterkrav, men det blev hurtigt stoppet da 4 ud af 5 aldrig hentede deres pakke. Så det var ikke en succes, da det jo ikke er gratis at sende pr efterkrav. Hvis jeg idag skulle sende med efterkrav, ville jeg ringe alle de bestillinger op som var foretaget pr efterkrav, ellers ville jeg måske lave noget cpr. validering,, bare for at undgå alle de flaske ordre, for hvis du er 100% sikker på at det er en specifik person der har lavet bestillingen har du jo også mulighed for at opkræve dem efterkravs portoen selvom de aldrig henter pakken.. men igen det er et utrolig stort administrativt besvær..

 

Men hvis du tror du får mersalg så er der jo ikke andet for end at prøve det. du kan jo altid stoppe det igen.

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Kim,

Vi har også blandede erfaringer med efterkrav - ca. halvdelen af forsendelserne kom retur. Vi sender så konsekvent en regning på kr. 175,- inkl. moms for uafhentet efterkravspakke og den bliver som oftest også betalt (nogle gange først efter et par rykkere hvor der også kommer renter på).

Men jeg har en mærkelig oplevelse af, at mængden af efterkravsforsendelser der kom retur varierede ret voldsomt. Den kunne være tæt på 70% i visse perioder og nærmere 30% i andre perioder. Der var tilsyneladende ikke noget system i det men det var klart min opfattelse. I de værste perioder fik vi 3-5 pakker retur om dagen flere dage i træk.

Fra januar i år startede vi med at ringe efterkravskunderne op inden vi afsendte pakken og det har haft det resultat at vores returandel er faldet til tæt på 5%. Det hjælper åbenbart lige at give kunden et kald forinden.
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)