Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode mobilløsninger til den mindre virksomhed

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ikke sikker på det er den rigtige, men kunne ikke finde en bedre kategori.

Vi er i vores virksomhed ved at undersøge fordelene ved at gå over til en fælles mobilløsning for medarbejderne. Jeg vil derfor gerne høre hvilke abbonementer I her kan anbefale og høre om I har nogle erfaringer man kunne drage nytte af.

På forhånd tak,

Mathias

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:06

Jeg har en masse erfaring, da mit primære erhverv er at rådgive virksomheder i den retning :o)

Men hvilken løsning der er den bedste, er svært at sige ud fra ovenstående. Der er flere ting der skal tages højde for:

• Er der operatører der pga. netværksdækning er diskvalificerede fra start
  • Hvor meget forventer i at hver medarbejder ringer
  • Hvor mange abonnementer drejer det sig om
  • Ringer i meget til / i udlandet
  • Skal det være en ren mobil løsning
  • Hvis det skal være en ren mobil løsning, skal der så være noget "receptionistsoftware"
  • Skal I bruge nye mobiltelefoner i forbindelse med dette
  • Osv :o)

Der findes mange muligheder, lige fra de almindelige privatabonnementer hos Onfone, Oister m.m. henover standard erhvervsprodukter hos TDC, Telia, Telenor og 3 til deciderede non-standard aftaler, hvor der laves et specielt tilbud til jer, baseret på et forventet årligt forbrug.

Så jeg vil mene at det kommer lidt an på hvor stor en løsning det skal være. Der er jo ingen grund til at gøre det mere besværligt end nødvendigt, men der er heller ingen grund til at sjuske med det :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 4. May 09
Skrevet kl. 11:16

Det drejer sig om 8 medarbejdere. Hver især har forskelligt forbrug, så det ville være optimalt hvis man kunne individualisere abonnementet til den enkelte (såfremt det ikke er billigere at have et standard). Der vil være nogle opkald til og fra udlandet. Det skal være en ren mobilløsning, der erstatter de enkelte medarbejderes private abonnement, og det vil være et plus hvis køb af nye telefoner var inkluderet i abonnementet. 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:45

Uden at vi er gået alt for dybt i det, vil jeg anbefale dig at kigge på Telenor, Telia og TDC (i nævnte rækefølge).

Fordelen ved disse er at der er pakker der passer til ethvert forbrug, der er et pænt tilskud til telefoner, i ringer gratis internt, og I skal ikke "bøvle" med at forudbetale abonnementer, og at skulle tilmelde sig diverse tjenester som eks. udlandstelefoni. Derudover har både Telenor og Telia (og 3) løsninger til den rene mobile virksomhed.

Ulempen ved at gøre det på denne måde er, at du som virksomhed overtager ejerskabet af medarbejdernes numre, der er 12 måneders binding + 3 måneders opsigelse. Så hvis en medarbejder stopper efter et par måneder, er det mere end almindeligt svært at få overdraget nummeret tilbage til medarbejderen pga. binding, og der skal betales for de fulde 15 måneder.

Men hvis der er god Telenor dækning vil jeg anbefale dig at tage en snak med dem.

Men det skal også siges at jeg er tilhænger af "rigtige" erhvervsprodukter til virksomheder. Så min anbefaling er meget farvet af det. Det kan sagtens være at der er nogle af lavprisselskaberne der har et godt alternativ til dette, men der må andre komme på banen :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:00

Hvilke lande drejer det sig om, når der foretages opkald i udlandet og hvilke lande ringer I mest til herhjemme fra? Hvor stor en post tror du udlandstelefoni vil udgøre?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 4. May 09
Skrevet kl. 14:05

Når der foretages opkald fra udlandet er det næsten udelukkende indenfor Europa. Dette gælder også for de fleste opkald fra Danmark selvom der kan forekomme opkald til resten af verden.

Det skal dog pointeres at det ikke er centralt med udlandstelefoni, da meget af dette vil blive klaret over fastnet/Ip-telefoni.

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 14:28

Hej Mathias,

Jeg kan varmt anbefale Telias Probiz løsning - vi har 15 brugere på, og det fungerer simpelthen perfekt. De småproblemer vi har haft, er alle blevet løst hurtigt og professionelt. Telias tidligere blakkede ry har vi i hvert fald ikke mærket noget til. Det eneste vi har fortrudt med en ren mobilløsning er, at vi ikke gjorde det for lang tid siden.

Pas på med visse selskabers månedlige pakkepriser - det bliver nemt lidt som om, du betaler med 500,- kr. sedler i supermarkedet og aldrig får byttepenge, uanset hvor meget du køber for. I vores tilfælde ville det i hvert fald gøre regningen langt højere. Jeg kender et par stykker som også har sammenlignet produkterne, og de er alle kommet frem til at Telias priser og produkter er meget attraktive. Men tingene kan jo hurtigt ændre sig :-)

God fornøjelse,

venlige hilsener,

Jens

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 15:00

Hvis du vælger pakker fra et af lavprisselskaberne, så har de stort set alle fri tale til andre kunder i samme selskab. Du skal derfor være opmærksom på ikke at vælge for stor en pakke, da du så betaler for forbrug du ikke benytter. Det er svært at komme med et svar uden at kende Jeres forbrug, men 5 timers pakken fra Oister er det bedste tilbud på markedet, hvis I benytter en rimelig mængde data-trafik. Prisen er i øjeblikket på 129,- kr. om måneden, men stiger til 149,- kr. i næste måned. Kunder der tilmelder sig til 129,- kr. beholder dog den lave pris fremadrettet.

Du nævnte at I også skulle burge mobiltelefoner. Her giver Oister også en smule tilskud, de har dog ikke så stort et udvalg i shoppen. Samsung Galaxy Ace er dog en udmærket smartphone, til en overkommelig pris og den bliver også lidt billigere ved at købe den med binding hos Oister.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)