Jeg har i en meget lang periode gået med tanker om at starte virksomhed. Jeg har dog også haft fornøjelsen af at prøve dette som en lille sidebeskæftigelse siden af mit daglige job, men men dette stoppede da jeg ikke følte jeg kunne gå fuldt til værkt og få maks ud af firmaet. Jeg har i den senere tid luftet et par ideer her på siden, men disse ideer har ikke været meget anderledes end de tidligere jeg har prøvet krafter med. Så derfor er jeg nu endt hvor jeg startede i sin tid.! Jeg vil være fuldtstændig på fuld tid og er nu igang med diverse markedsundersøgelser for at undersøge eventuelle konkurrenter samt finde underlevenradører til min virksomhed (jeg vil gerne lave et inlæg om selve virksomheden i et andet indlæg). Mit spørgsmål til jer alle nu er ang. finansen... Skal man gå i banken eller skal man finde andre veje når det drejer sig om at få etableret sin virksomhed... Jeg har brug for 250.000 kroner... Det skal siges jeg skylder 200.000 i forvejen fra bl.a en enorm dårlig hushandel tilbage i 2002 - Jeg er dog i fuld gang med at betale gælden tilbage. Jeg har ikke økonomiske "problemer" eller vanskligheder med at betale terminerne. Jeg har eget hus og 2 biler. Men hvis banken skal finasere opstarten er det vel også mere en personlig vurdering der vil blive lavet af mig personligt. Håber at nogle af jer har nogle meninger eller erfaringer med lignende situation. ...Og i må bære over med mig hvis dette emne ligger mange andre steder her på amino. Forsæt go´ dag |
Lån til at komme igang.
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
- 1
Jeg har lidt personlig erfaring med lån af penge i bank, og må generelt sige at min umiddelbare vurdering er at de er ganske konservative. De er svære at overbevise om den nye virksomheds fortræffeligheder og indtjeningspotentiale. De 250.000 kan du sikkert fint låne hvis du selv har en egenkapital der modsvarer det (dvs. friværdi i hus eller biler). Hvis du er i den triste situation at du ikke har nogen egenkapital bliver det formentlig en ganske svær situation. Det positive er at det kun er 250.000 kr. du skal låne, det er dog ikke sikkert at banken mener det er tilstrækkelig basis for din virksomhed, de vil typisk gerne have en buffer hvis tingene ikke går som du forventer i starten (dvs. de vil måske gerne have at det er muligt med 200.000 yderligere). God vind |
René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)