Jeg har lige lavet en lille test af brugervenligheden på mit site, ved at lave et sæt opgaver til min kære mor - hun var lige i nærheden, og er ikke for skarp på nettet. Deraf et nemt offer til at afprøve nogle ting.. Satte følgende "opgave" op: Du vil gerne købe filmen Ghostbusters på Bluray Find prisen Find ud af hvor lang leveringstiden er? Find ud af hvor mange der er på lager? Læg filmen i kurven Du vil gerne købe et tv Find prisen Find ud af hvor lang leveringstiden er? Find ud af hvor mange der er på lager? Læg tvet i kurven Nu vil du gerne købe tingene: Find indkøbsvognen Bestil varene Gennemfør bestillingen (næsten) (stoppede hende inden hun gennemførte) Her af er jeg nået frem til at flg. skal forbedres lidt: Lager status, leveringstid, og kontakt skal fremhæves lidt Elektronik kategorien skal omdøbes Dekoration, skilte og oldscool skal også omdøbes Skal forbedres MEGET: Læg i kurv knap (mere kontrast farve)/antal knapper skal formindskes Vis indkøbsvogn skal gøres meget nemmere at finde / synlig / klikbar BESTIL KNAP mere synlig Og så skal jeg have dankort betaling i en helv*** fart
Er der mere jeg kan gøre for at forbedre brugervenligheden? |
Hej
Når jeg klikker på DVD, får jeg en tom indkøbskurv frem, men ingen varer, det ville få mig til at forlade siden hurtigt igen. Hvis du endnu ikke har nogen varer i kategorien, ville jeg ikke lade den være synlig.
M.v.h.
Charlotte