Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg op mod sommerferien

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg skal i gang med at sælge mine førstehjælpskurser, og er lidt itvivl om jeg skal udskyde det til efter sommerferien.  

Planen er at jeg først sender dem et brev med et godt tilbud og ugen efter ringer til dem. Herefter skal vi sammen finde en dato, hvor kurset skal afholdes. 

Selve kurset vil for de fleste blive i efteråret, så jeg overvejer lidt om "op mod" sommerferien, er et dumt tidspunkt?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:47

Det er altid lidt af en videnskab hvornår folk er håbløse at sælge til i forhold til ferie, alt efter branche osv.

Så jeg ville nok prøve lykken med en begrænset målgruppe på f.eks. 10 modtagere og se om de er til at få fat i om en uge, hvis du sender et tilbud til dem.

Alternativt kan du også ringe op og høre om du må sende en mail direkte til kontaktpersonen, og så følge op på det igen senere.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 24. May 11
Indlæg ialt: 188
Skrevet kl. 20:30

Du kan altid ringe og spørge dem, hvad der passer dem bedst.

"Vil I have mit gode tilbud før eller efter sommerferien?"

Og til hvem skal det sendes?

Træfældning udføres på Sjælland - Ring og få et tilbud.

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 342
Skrevet kl. 20:49

Jeg fik lige tanken om reklame til din ydelse.

Jeg tænkte mens jeg læste dit indlæg:

Tv reklame: Solen skinder henover stranden. Mennsker på stranden. 

Der er masser af liv og sjov. 

PLUDSELIG, ser man 2 mænd hive en mand op fra vandet. ( bevistløs )

Dame ( attraktiv ) der ligger og soler sig, ser dem og løber der hen. 

Kunstigt åndedrag og redder ham.

Hun rejser sig og kigger mod kameraet.

Førstehjælps kursus.

Tag det idag.

( Stemme siger )

Ring til ****** eller skriv til mail***** for at hører nærmere eller *for at bestille førstehjælpskurset. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 00:12

Tak for de gode ideer, det må testes af!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville vente til August!

Der er bare ik noget værre, end sælgere som vil sælge en noget, som man ik skal bruge her&nu imens man har skide travlt med tusinde andre ting og sager. Dernæst er det svære at sælge noge til en, som delvist er på vej på ferie mentalt kontra en som er vendt tilbage fra ferie, og er fuld af energi...

Just my five cents ;D

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 01:36

Men husk også at mange så har så travlt efter sommerferien, fordi der er store bunker på skrivebordet efter 3 ugers ferie...

og når de så har ryddet dem i starten af september, så er der jo efterårsferie, og så har de først tid efter den.

Efter efterårs ferien nærvier vi os jo juleferien og årsafslutning, budgettetne er brugte, og der kommer i allefald ingen beslutninger før efter jul...

og sådan kører det hele tiden...

Som jeg ser det er der ingen grund til at udsætte noget til i morgen som du kan gøre idag, find ud af om de er interesseret, om ikke nu så efter sommerferien, så har du i allefald en indfaldsvinkel du kan bruge når du ringer igen...

Samtidigt kan du jo sortere dem fra som overhovedet ikke er interesseret....

Men ring til dem først, så send noget bagefter...

M

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:21

Hej Boysen.

Har du tilgangen, at du skal have solgt et kursus ved opkaldet, så er jeg tilhænger af Trends indput.

Men sidder du alligevel og "intet" har at lave, så er der en anden tilgang du muligvis kan afprøve.

Hvorfor sælge et kursus, når du kan book et møde. Tilbyd et uforpligentende møde om brand og sikkerhed for virksomheden og deres personale. Det er altid mere relevant at bruge tid på.

Basalt set, så handler et møde om en lyst - at man gerne vil lytte og vide mere om, hvad den anden ved. Dem vi har mest lyst til at lytte til er specilister og eksperter - Og du er jo en af dem.

Det er også dem, vi andre "normale" helst gerne vil købe fra.

Mon ikke at der falder et kursus af til dig under disse møder Big Smile

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:28

OlsenKbh:

Men husk også at mange så har så travlt efter sommerferien, fordi der er store bunker på skrivebordet efter 3 ugers ferie...

og når de så har ryddet dem i starten af september, så er der jo efterårsferie, og så har de først tid efter den.

Efter efterårs ferien nærvier vi os jo juleferien og årsafslutning, budgettetne er brugte, og der kommer i allefald ingen beslutninger før efter jul...

og sådan kører det hele tiden...

Mig bekendt så falder efterårsferien i uge 42 i DK, og det har vist ik ændret sig? Og det er i midten af Oktober...

Anyway så lyder det ik som om, at Boysen henvender sig til firmaer med 1-2-3-5 ansatte, men større virksomheder. Og i sådanne er der altså lidt kaos, når det gælder sommerferien, da den stækker sig over 6 uger, hvor det meste af personalet skal have nogle uger fri. Efterårsferien er 1 uge, og der er knap så mange, som skal have fri...
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 20:29

Tak for ideen Glenn...

Jeg ringede til 10 virksomheder i dag. 3 var ikke interesserede, da de allerede havde falck som fast leverandør, 3 sagde nej tak og de sidste 4 ville meget gerne hører mere, men jeg skulle ringe til august, da planlægning m.m. gjorte at det alligevel først kunne blive aktuelt til efteråret. 

Så lige med mit produkt... et førstehjælpskursus, har jeg taget beslutningen om at starter op i starten af august. Jeg har nu også bunker af andre "projekter" jeg kan tage mig af indtil da :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)