Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk Gulvpleje overtager tagfirma

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Osted
Tilmeldt 20. Apr 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ja den der god nok.

Jeg har netop overtaget alle aktiviteter i tagfirmaet Rent-Tag, og så helt uden hjælp fra banker, financieringsvirksomheder eller massivt træk på kassekreditten.

Siden jeg startede Dansk Gulvpleje har jeg haft det mantra, at jeg skal være 100% fri og uafhængig af banker og leasingfirmaer. Jeg skal med andre ord være selvfinancierende. Alt bliver betalt kontant, ingen afdragsordninger, renter og gebyrer. De ting jeg skal bruge, købes når der er penge til det, ikke fordi jeg bare ikke kan vente med at få tingene.

Homogen og selvfinancieret vækst kræver lidt tålmodighed i starten, men det lønner sig hen ad vejen.

I skulle have set min bankrådgivers ansigt da jeg oprettede min firmakonto og sagde at jeg ikke var interesseret i en kassekredit. HA. Big Smile

Så alle maskiner, biler m.v. er betalt og fri for gæld. OK, min bil er ikke den nyeste Mercedes Sprinter med automatgear, klimaanlæg og så videre. Det er en pæn ældre Nissan Serena som lever op til de behov jeg har.

Det samme gælder selvfølgelig for min overtagelse af Rent-Tag. Overtagelsen bygger på et ønske om at kunne tilbyde en større palette af services til mine kunder.

Mit nye tiltag er blevet overvældende modtaget, og jeg har sjovt nok lige nu mere travlt med at behandle tage for alger end med at rense gulvtæpper eller oliere gulve.

Hvem sagde at man ikke kan starte en virksomhed med succes i en krisetid?

Jeg håber at denne historie kan være til inspiration for andre.

I kan læse mere på http://danskgulvpleje.dk

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 14:22

Super, tillykke med overtagelse af rent tag.

Mit tag trænger snart til en tur, hvis du har en tur til Vestsjælland inden for nærmeste fremtid...;)

Der er ca. 380m2 tag.

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:24
Dejligt indlæg, Bent.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Århus
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 129
Fra  www.Trendfighter.dk Skrevet kl. 14:38
Det er fandme stærk Når jeg en dag køber et hus vil jeg kontakte dig :-)
Fra Osted
Tilmeldt 20. Apr 11
Skrevet kl. 14:50

Hej René,

Jeg er i Karrebæksminde på mandag, så jeg kan kigge forbi dig i Slagelse når jeg er færdig. Selvfølgelig med forbehold for om tørvejret holder. De har jo lovet regn både søndag og tirsdag men tørt mandag.

Bare smid mig din adresse på info@danskgulvpleje, så ordner jeg dit tag.

Jeg har tilbud på tag op til 300 m2 til 798,- det svarer til knap kr. 2,70 pr m2 så for at holde prisen , kan jeg ordne dit tag for kr. 1030,-

Jeg har alt i bilen, så jeg behøver ikke adgang til vand, strøm eller lignende.

Hilsen

Bent

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 15:07

Hej Bent

Det er super, det er nogenlunde det samme som jeg har betalt en jysk tagrenser for at ordne taget de sidste par år, det var dog uganda, så god pris du har...;)

Det er ikke i Slagelse med i Gørlev her hos mig selv det skal have en tur, du får lige adressen i en PM.

Hvis ikke det er vejr til det der, så tager du det bare ved lejlighed senere, så meget haster det ikke, så bare når det passer ind i dine planer, og i forhold til vejrguderne selvfølgelig...;)

Fra København
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 154
Fra  Findino Skrevet kl. 12:48

Der er ingen tvivl om at det kan være en god idé at være selvfinansierende og fedt at du har valgt at være det Bent i disse krisetider, hvor lån er svære og dyre at få.

Så længe det ikke stopper væksten, er det dejlig at være uafhængig, men ville du ikke kunne opnå øget vækst med et mindre lån og få gavn af de rentefradrag du kan få? Det var bare min umiddelbare tanke, ud fra en økonomisk synsvinkel.

Håber at den større palette af services glæder mange af dine kunder, der gør du ikke kun kan tilbyde gulvpleje og rensning af gulve, men ligeledes tagarbejde og lignende.

Held og lykke med at få dine nye aktiviteter integreret i din virksomhed.

Fra Osted
Tilmeldt 20. Apr 11
Skrevet kl. 18:15

Hej ProJekt,

Det er klart, at hvis jeg havde adgang til en større pose penge, eventuelt som fremmed kapital, ville jeg kunne investere i udstyr som jeg måske kunne have brug for, for at kunne vækste hurtigere. Men... for der er et men.

Min strategi er baseret på homogen vækst og en sikkerhed for, at hvis vi igen oplever en afmatning i forbruget, er jeg ikke bundet af at skulle betale leasingafgifter, afdrag på lån og sidde med hatten i hånden i banken og tigge om henstand på betalinger. Med andre ord: Jeg er ikke så sårbar for perioder med manglende opgaver som hvis jeg havde store økonomiske forpligtelser udover mine forsikringer og vægtafgift.

Jeg har tålmodigheden og ved, at jeg indenfor de næste år, alligevel får "indhentet" de indkøb som jeg kunne låne mig til. Målet er at have nok faste opgaver og serviceaftaler til at kunne begynde at have ansatte.

Det har vist sig, at tag- og gulvservice supplerer hinanden rigtig godt, og jeg har flere initiativer i støbeskeen. Kunder som får behandlet deres tag mod alger, har også gulve jeg kan friske op, og omvendt.

BoligJobOrdningen er ikke ligefrem med til at stoppe min udvikling. Smile

Jeg siger ikke, at min måde at drive forretning på er den eneste rigtige. Det er den måde jeg har valgt at benytte. Der er mange andre virksomhedsejere som har opnået den vækst de har ønsket ved at benytte fremmedkapital, der er jo mere eller mindre den "normale" måde at drive virksomhed på.

Det eneste jeg efterhånden kunne bruge, er en factoring løsning, da nogle kunder ikke rigtig har forstået princippet om at betale til tiden. Det kunne være rart ikke selv skulle bruge tid på at rykke dem for betaling. Og så kunne det være rart at få pengene hurtigere, men det er i min bog Nice-to-have og ikke Need-to-have, så jeg rykker selv indtil videre.

Hilsen

Bent

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)