Lad mig tilføje at du som opfinder/iværksætter bevæger dig uden for dit felt hvis du selv forsøger at ansætte nøglemedarbjdere. I dette tilfælde kan din succes meget vel afhænge af hvem du vælger.
Jamen jeg skal skam ikke ansætte "nøglemedarbejdere"!? Det er en iværksætter-hjerne jeg søger...og er det her da ikke et iværksætterforum??
Vækstfonden har jeg også luret på, men netop der ville jeg føle, at iværksætterånden ville gå tabt, da de aldrig vil kunne give den sparring jeg søger...de dikterer forretningsgangen, hvor den rette iværksætter-kompagnon mere ville kunne SPARRE,,,
Der er mange måder at gøre det på, og ikke gøre det på. Da dit produkt er ret simpelt, sådan som jeg forstår det, så ville jeg overveje at finde den rette partner, som er internationalt repræsenteret til at distribuerer det. Det er af den simple grund, at det er en ekstrem stor mundfuld selv at ville erobre verdenen, og tedensen er at virksomhederne går mod færre og færre leverandører. Så i mange lande er en distributør, som allerede er repræsenteret i detailleddet et must for overhovedet at afsætte produktet.
Den anden grund til at finde den rette partner med erfaring er, at man tit bliver lidt blind for produktets reelle muligheder.
Uden at vide særlig meget om produktet vil jeg tro, at en licensaftale er ret optimal.
Ikke for at tage modet af dig på nogen måde, men den fase du går ind i er ekstrem vigtig for produktets chancer. Ud af alle patenter der bliver udtaget bliver kun ca. 2% til noget kommercielt. Derfor ville jeg personligt søge råd og evt. partnerskab hos en virksomhed, som har den fornødne viden.
Det drejer sig om en ''plast-fjut'', som stort set alle på kloden er i kontakt med tit og ofte livet igennem. Det er et følgeprodukt til bl.a. et produkt som verden har drukket i over 100 år, så kunderne er absolut tilstede...Den skal sælges til dagligvarebutikker, tankstationer, kiosker m.v. Det er et billigt produkt (ca. 20-25kr/4 stk, den er (begrænset) genanvendelig og vil blive ligeså uundværlig som coca-cola er idag.
Hej Mik,
Det får mig til at tænke på opfinderen bag isterningeposerne. Han opfandt et genanvendeligt kaffefilter. Det blev et flop, ene og alene af den grund at ingen grossister ville have med produktet at gøre, fordi produktet ville kanabalisere andre ikke-genanvendelige produkter, som de naturligvis tjente mere på.
Jeg er ikke klar over, om der findes ikke-genanvendelige produkter der har en funktion, der tilsvarer dit produkts funktion, men hvis det er tilfældet vil det nok være fornuftigt at kontakte grossisterne tidligt i forløbet.