Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af Excel regneark

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hørning
Tilmeldt 14. Apr 11
Indlæg ialt: 15
Fra  Lux-el ApS Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

God aften amino

Jeg går lidt med tanken om at programmer et regneark til tekniske beregninger, som skulle henvende sig til ingeniører mm.

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan man sikre sig at, når jeg har solgt regnearket til et firma, at det begrænses til kun gælde for lad os sige én computer. ( lidt ligesom når et program eller spil installeres på ens computer, og låses til denne). Det vil jo være træls hvis min ydelse lige pludselig kan fås bare ved at google det. Så er der nok ikke så meget salg i det længere.

Håber i kan hjælpe :)

VH

Chris 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:43

Chris Rasmussen:
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan man sikre sig at, når jeg har solgt regnearket til et firma, at det begrænses til kun gælde for lad os sige én computer. ( lidt ligesom når et program eller spil installeres på ens computer, og låses til denne)

Hej Chris,

Når folk kan bryde licensnøglerne til programmer som Windows, photoshop osv, så kan du nok ikke beskytte dit excel ark - sååå godt..

Det er vidst noget med at man kan sætte en kode på selve excel arket, men tror ikke man kan meget mere end det.. Men selv den kode, ved jeg kan brydes - ved nogle minutter i Googles selskab..

Så det hjælper dig nok ikke meget, vil blot lige fortælle mit syn :)
God weekend.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 28. Jan 10
Indlæg ialt: 65
Fra  Webitall ApS Skrevet kl. 14:48

Jannik Hansen:

Chris Rasmussen:
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan man sikre sig at, når jeg har solgt regnearket til et firma, at det begrænses til kun gælde for lad os sige én computer. ( lidt ligesom når et program eller spil installeres på ens computer, og låses til denne)

Hej Chris,

Når folk kan bryde licensnøglerne til programmer som Windows, photoshop osv, så kan du nok ikke beskytte dit excel ark - sååå godt..

Det er vidst noget med at man kan sætte en kode på selve excel arket, men tror ikke man kan meget mere end det.. Men selv den kode, ved jeg kan brydes - ved nogle minutter i Googles selskab..

Så det hjælper dig nok ikke meget, vil blot lige fortælle mit syn :)
God weekend.

Er enig med Jannik

Du skal nok lave din løsning mere Black Box, hvis du gerne vil passe på det du laver. Du kan evt. overveje at lave det som en webapplikation med abonnements-adgang til i stedet eller lignende. Ellers er du nok ude i, at du skal kunne regne med dem du sælger til.

MVH

Jakob

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 16:20

Du kan godt låse et Excel ark til en computer. Du skal bare kode det i VBA. Men husk at i Excel er det temmeligt let at bryde koderBig Smile

Jeg ville nok lave det i WPF eller sådan noget hvor du har mere adgang til den computer det køre på.

Fra Hørning
Tilmeldt 14. Apr 11
Indlæg ialt: 15
Fra  Lux-el ApS Skrevet kl. 22:06

Tak for alle svarene..

VBA bliver helt nyt for mig, hvis det er det jeg vælger..

WPF - ved jeg slet ikke hvad er :)

Jeg har googlet lidt og fundet denne her hjemmeside: http://www.doneex.com/

Her skriver de at de kan lave så man skal have en licens.. Er der nogen af jer der kender "programmet" eller funktionen hvis det er det de laver..

På forhånd tak 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)