God aften amino Jeg går lidt med tanken om at programmer et regneark til tekniske beregninger, som skulle henvende sig til ingeniører mm. Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan man sikre sig at, når jeg har solgt regnearket til et firma, at det begrænses til kun gælde for lad os sige én computer. ( lidt ligesom når et program eller spil installeres på ens computer, og låses til denne). Det vil jo være træls hvis min ydelse lige pludselig kan fås bare ved at google det. Så er der nok ikke så meget salg i det længere. Håber i kan hjælpe :) VH Chris |
Chris Rasmussen:Jeg kunne godt tænke mig at høre hvordan man sikre sig at, når jeg har solgt regnearket til et firma, at det begrænses til kun gælde for lad os sige én computer. ( lidt ligesom når et program eller spil installeres på ens computer, og låses til denne)
Hej Chris,
Når folk kan bryde licensnøglerne til programmer som Windows, photoshop osv, så kan du nok ikke beskytte dit excel ark - sååå godt..
Det er vidst noget med at man kan sætte en kode på selve excel arket, men tror ikke man kan meget mere end det.. Men selv den kode, ved jeg kan brydes - ved nogle minutter i Googles selskab..
Så det hjælper dig nok ikke meget, vil blot lige fortælle mit syn :)
God weekend.