Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling af honorar fra enkeltpersonsvirksomhed

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du svarer Peter, må du meget gerne sige om du mener vi skal anmelde en B indkomst hvis det er køb af en rettighed som forfatterrettighed

Mon ikke den også bliver omfattet af skattekontrollovens § 7A, Stk. 2, pkt. 2:

"Vederlag for udnyttelse af ophavsrettigheder, patentrettigheder, mønster, varemærke og lignende samt vederlag for reklamemæssig udnyttelse af en person."

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:50

Du er skrap med de loveBig Smile det tør jeg ikke udelukke, men der står i vejledningen, at netop rettigheder som forfatterrettighed er AM bidragspligtigt og at det er MODTAGER som skal angive

Der står bare ikke, at det ikke OGSÅ er betaler der skal angive - men omvendt står der det ved de fleste andre ting. Jeg har spurgt skat.dk og ser om de vil svare, men tak

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 67
Fra  BallonMand dk Skrevet kl. 22:45

Beklager genoplivningen af denne gamle tråd.

Jeg har tidligere set en henvisning her på Amino til en online PDF man kunne udfylde som indberetning af ansattes B-indkomst, men nu kan jeg ikke finde det igen.

Er der nogen der kender til det? for SKATs program virker temmelig ringe.

Ballondyr til fødselsdagen! Book en ballonmand til fornuftige priser på www.BallonMand.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:58

Lars Lottrup:
Jeg har tidligere set en henvisning her på Amino til en online PDF man kunne udfylde som indberetning af ansattes B-indkomst, men nu kan jeg ikke finde det igen.

Det lyder lidt underligt med ansattes B-indkomst - ansatte har A indkomst- men ellers er det nu ikke normalt spor problematisk at logge på skat og gå i e.indkomst og indberette vil jeg sige. Medarbejderen skal lige oprettes korrekt først i systemet bare

Jeg tror dette link kan vise lidt om mulighederne, men jeg mener bestemt ikke man kan indberette via PDF fil, men gennem fil upload fra tilpassede lønsystemer o.l., hvilket ikke virker aktuelt her? http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1713968 

og filindberetnings orientering her:http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=68788&vId=0

vh

Fra Odense
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 67
Fra  BallonMand dk Skrevet kl. 00:44

Ballondyr til fødselsdagen! Book en ballonmand til fornuftige priser på www.BallonMand.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:04

Ja vist gør den så. Troede ikke skat accepterede manuelt arbejde af den type længere, men det gør de jo så Smile

Side 4 ud af 4 (36 indlæg)