Når du svarer Peter, må du meget gerne sige om du mener vi skal anmelde en B indkomst hvis det er køb af en rettighed som forfatterrettighed
Mon ikke den også bliver omfattet af skattekontrollovens § 7A, Stk. 2, pkt. 2:
"Vederlag for udnyttelse af ophavsrettigheder, patentrettigheder, mønster, varemærke og lignende samt vederlag for reklamemæssig udnyttelse af en person."
Du er skrap med de love det tør jeg ikke udelukke, men der står i vejledningen, at netop rettigheder som forfatterrettighed er AM bidragspligtigt og at det er MODTAGER som skal angive
Der står bare ikke, at det ikke OGSÅ er betaler der skal angive - men omvendt står der det ved de fleste andre ting. Jeg har spurgt skat.dk og ser om de vil svare, men tak
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg har tidligere set en henvisning her på Amino til en online PDF man kunne udfylde som indberetning af ansattes B-indkomst, men nu kan jeg ikke finde det igen.
Er der nogen der kender til det? for SKATs program virker temmelig ringe.
Ballondyr til fødselsdagen! Book en ballonmand til fornuftige priser på www.BallonMand.dk
Jeg har tidligere set en henvisning her på Amino til en online PDF man kunne udfylde som indberetning af ansattes B-indkomst, men nu kan jeg ikke finde det igen.
Det lyder lidt underligt med ansattes B-indkomst - ansatte har A indkomst- men ellers er det nu ikke normalt spor problematisk at logge på skat og gå i e.indkomst og indberette vil jeg sige. Medarbejderen skal lige oprettes korrekt først i systemet bare
Jeg tror dette link kan vise lidt om mulighederne, men jeg mener bestemt ikke man kan indberette via PDF fil, men gennem fil upload fra tilpassede lønsystemer o.l., hvilket ikke virker aktuelt her? http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1713968
og filindberetnings orientering her:http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=68788&vId=0
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER