Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Retten til virksomhedsnavn

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Havdrup
Tilmeldt 9. Dec 05
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino'er

Jeg har netop opdaget at et ministerie er ved at lancere et initiativ der hedder det samme som mit firma (jeg vil gerne undgå at skrive navnet her i første omgang), lad os sige at mit firma blev cvr. registreret i december 2006 og fx. hed Det Arabiske Initiativ og handler med arabiske varer og nu vil Udenrigsministeriet lave et politisk initiativ, der vil fremme handlen med arabiske varer... Jeg har handlet og kommunikeret til kunder mv. under mit firmanavn, har købt domænenavn, men er som nystartet naturligvis ikke et velklingende firmanavn. Dette initiativ vil naturligvis have indflydelse på min forretning.

Hvem har retten til navnet?

Hvordan skal jeg forholde mig?

Mvh

Chemp

Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 20:25
Hvis du ikke har beskyttet navnet på forhånd, kan det give lidt problemer. Er din virksomhed registreret med navnet, eller har du bare brugt det siden? Hvis du allerede har domainet og har aktiviteter på det, og har haft det et godt stykke tid, så kan du ikke sådan lige miste det. Så kan du jo også risikere at få noget gratis omtale, men hvis det ikke er noget du ønsker skal du snakke med en advokat om det hurtigst muligt. Det skal jo gerne ordnes inden det er for sent for dem at ændre navnet..

Fra Havdrup
Tilmeldt 9. Dec 05
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:00
Min virksomhed er registreret i det pågældende navn hos cvr. 

Mht. domænet har jeg registreret det, men jeg først nu gået igang med at lave noget på hjemmesiden. Jeg har haft nogle få kunder, men da mit salg er sæsonbetonet har det meste aktivitet gået imod at forbedere mig til sæsonen og skal derfor nu til at trykke kataloger mv., men jeg er da lidt nervøs for at være tvunget til at kassere markedsføringsmateriale (+ hundredevis af timer) som følge af det her...

Mvh

Chemp 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)