Jeg har tænkt over en ting, er det en god eller dårlig ide at seo optimere ens egen hjemmeside på firmanavne? eks. hvis jeg lavede en blog om rejser, kunne jeg optimere på ordet spies rejser, jeg har observeret at det ofte kun er firmaet selv som optimere på sit eget navn i nogle brancher ville gerne høre fordele og ulemper ved dette, som jeg sikkert ikke selv har kunne gennemskue :-) |
Hej Michael
Du kan sagtens lave SEO på firmanavne, men sørg for din egen og alle andres skyld for at det er lødigt. :-)
Altså hvis du gerne vil ligge nummer 2 efter Spies på spies rejser, så skal du have noget at byde ind med, som giver mening for dem der søger på spies rejser.
Og så skal dit site selvsagt ikke ligne noget der er sat op for at få folk til at tro at de er landet på spies' hjemmeside, men den slags giver vel sig selv.
Hvis jeg søgte på spies rejser, ville jeg fx gerne se et søgeresultat med reviews af deres service fra kunder. Eller noget i den stil som tilføjer nyttig viden.
Mht link building, så kan du godt gøre der også, men det begynder let at blive lidt gråt efter min mening.
Mvh Anders