Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

seo på firmanavne

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Slangerup
Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 122
Fra  E-logger - Trådløs datalogning online Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tænkt over en ting, er det en god eller dårlig ide at seo optimere ens egen hjemmeside på firmanavne? 

eks. hvis jeg lavede en blog om rejser, kunne jeg optimere på ordet spies rejser, jeg har observeret at det ofte kun er firmaet selv som optimere på sit eget navn i nogle brancher

ville gerne høre fordele og ulemper ved dette, som jeg sikkert ikke selv har kunne gennemskue :-)

E-logger.dk - Trådløst

Følere - transmittere - datalogger

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 09:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Michael

Du kan sagtens lave SEO på firmanavne, men sørg for din egen og alle andres skyld for at det er lødigt. :-)

Altså hvis du gerne vil ligge nummer 2 efter Spies på spies rejser, så skal du have noget at byde ind med, som giver mening for dem der søger på spies rejser. 

Og så skal dit site selvsagt ikke ligne noget der er sat op for at få folk til at tro at de er landet på spies' hjemmeside, men den slags giver vel sig selv.

Hvis jeg søgte på spies rejser, ville jeg fx gerne se et søgeresultat med reviews af deres service fra kunder. Eller noget i den stil som tilføjer nyttig viden.

Mht link building, så kan du godt gøre der også, men det begynder let at blive lidt gråt efter min mening.

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Slangerup
Tilmeldt 11. Dec 08
Fra  E-logger - Trådløs datalogning online Skrevet kl. 09:19

Hej Anders

Ja man skal jo helst kunne se sig selv i spejlet hver dag, så derfor skla det jo give mening det man har på sit site, det er jeg klar over.

Men jeg tænker på om det er en umulig opgave at komme til at ligge nr. 2 eller vil firmaets undersider umiddelbart også være svære at konkurrere med?

E-logger.dk - Trådløst

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 09:24

Personligt syntes jeg ikke at det er etisk iorden at optimerer på brands som andre virksomheder har lagt meget arbejde og tid i at blive kendt på. Medmindre du er reseller eller samarbejdspartner af deres produkt syntes jeg du skal holde dig langt væk fra det.

Optimer da istedet for dit eget produkt så det bliver kendt, eller optimer nogle generiske ord, så du ikke forsøger at stjæle kunder fra brandet.

Bare min mening.

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:57

Michael Wedege-Mathiassen:

Hej Anders

Ja man skal jo helst kunne se sig selv i spejlet hver dag, så derfor skla det jo give mening det man har på sit site, det er jeg klar over.

Men jeg tænker på om det er en umulig opgave at komme til at ligge nr. 2 eller vil firmaets undersider umiddelbart også være svære at konkurrere med?

Hvordan ville du rent praktisk lave relevant indhold optimeret til f.eks. Spies Rejser?

Fra Slangerup
Tilmeldt 11. Dec 08
Fra  E-logger - Trådløs datalogning online Skrevet kl. 11:03

Det var et tænkt eksempel! andre brancher giver mulighed for mere relevant indhold.

Men rejseoplevelser kunne jo være relevant? både positive og negative oplevelser. som en blog eller et forum.

E-logger.dk - Trådløst

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 11:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan du godt. du skal dog være obs på at du kan bevæge dig ind i et område hvor du kan komme i kambolage med markedsføringsloven - hvis du som en skriver giver indtryk af at være spies rejser eller på anden måde skriver noget vrævl om dem eller på anden måde misrepræsentere dem.

Fra Slangerup
Tilmeldt 11. Dec 08
Fra  E-logger - Trådløs datalogning online Skrevet kl. 11:59

Spørgsmålet gik ikke så meget på etik, men mere på teknik.

Vil det være muligt forholdsvis nemt at ligge nr. 2 efter deres eget brand? eller nr. 1 for den sags skyld?

Eller vil det kræve usandsynllig mange ressourcer?

E-logger.dk - Trådløst

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:03

Vil det være muligt forholdsvis nemt at ligge nr. 2 efter deres eget brand? eller nr. 1 for den sags skyld?

Det er altså ikke let at svare på generelt uden at se på en specifik søgeresultatside. Lidt som at spørge om det er forholdsvist nemt at komme nummer to i et kapløb. Svært at sige, når man ikke kender din form eller modstandernes osv. :-)

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:49

Du kan lave et indeks, som beskriver de forskellige firmaer i branchen.

Så risikerer du at det gavner dem, men så må du sørge for at det gavner dig selv endnu mere Wink

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)