Nu sælger jeg jo kunstprodukter: kunstkalender, ART-MONEY og originale oliemalerier. Det koster 1250 kr. i oprettelse, 1000 kr. årlig gebyr og 2 kr. ved hver salg i administration. Vil det så betale sig for mig? Hvad mener I? En ART-MONEY til 200 kr. kunne jeg forestille mig, folk vil gerne købe over nettet. Dog hvad med malerier? Vil kunden ikke se dem i original? Kan virkelig svært forestille mig, at folk køber malerier på nettet. På den anden side er jeg selv Dankort-narkoman, og har sjældent kontanter på mig. mvh Annette |
Jeg tror ikke nødvendigvis dankort er godt for din side.
Hvis du ser for kommerciel ud så dræber det kunsten, og dermed taber du i sidste ende. Dette er ihvertfald min holdning til kunst.
Hvis jeg var i din situation, ville jeg overveje at få mig en slags manager. En person som proaktivt kontaktede institutioner virksomheder og lignende for at promovere din kunst. Derudover ville den rette persontype også kunne bruges af dig til at pingponge koncepter og muligheder for at udfordre hvordan man vinkler forretningsdelen og imageudvikling for en kunstner.
Jeg kunne ret godt lide din kunst, selvom jeg selv foretrækker det en kende mere dystopisk. Det lægger klart op til virksomheder og institutioner efter min mening. Dog ville det være en mulighed at arbejde under alias og tilbyde dit arbejde som kommerciel kunst. Bogomslag, postkort whatever..
blot mine observationer.