Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop opstart: Fragt, Marketing, Tilladelse til dit og dat

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 155
Fra  Madeby Marketing I/S Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino’er  Smile

Jeg er efterhånden nær starten af min første webshop, og derfor har jeg en hel masse spørgsmål, som jeg håber I vil hjælpe med.

-  Det vil nok være smart, hvis jeg fortalte lidt om mig selv først:
Jeg er 17 år og går på gymnasiet. Jeg har i længere tid importeret elektronik fra Kina og solgt det på dba, men nu har jeg større ambitioner, og føler jeg har en ide og en plan klar, som kan give mig lidt ¨fritidspenge¨ og ikke mindst en kæmpe portion effaring.

- Min ide bag webshoppen er at have 1-3 produkt i en masse farver(Sko).
Hvis vi leger, at produktet er Adidas fodboldstøvler, og støvlerne hedder: Adidas Predetor
Vil det så være tilladt at have følgende domænenavn: predetor-fodboldstøvler.dk
1. SPØRGSMÅL: VIL DET VÆRE LOVLIGT? – Kan/vil jeg blive sagsøgt af Adidas?  

-  Til en webshop skal man jo også have nogle produkter! Derfor vil jeg spørge hvordan jeg får fat i de produkter. Jeg har nogen kontakter som kan sælge mig nogle restpartier, men vil det være smartere at få produkter direkte fra Adidas?
2. SPØRGSMÅL: ER DET TILLADT AT SÆLGE RESTPARTIER UDEN AT FÅ LOV AF ADIDAS? – I SÅ FALD NEJ: HVORDAN FÅR JEG SÅ KONTAKT TIL ADIDAS, OG HVORDAN FÅR JEG LOV TIL AT SÆLGE DERES FODBOLDSTØVLER?

- Til en webshop hører der selvfølgelig også marketing med. Her har jeg tiltænkt at lave et reklamebanner(evt. på facebook) hvor der står noget alá:
¨VÆR MED PÅ MODEN SOM DAVID BECKHAM OG KØB DINE STØVLER I DAG¨
3. Spørgsmål: VIL DET VÆRE TILLADT?

- I en webshop skal varerne også leveres ud til kunden. Mit naturlige valg vil være Post Danmark – fordi det kender alle og de fleste har en vis tillid til Post Danmark(Jeg har ihvertfald).
Men jeg synes deres priser er ekstrem høje – kan man på en eller anden måde få lavet en erhvervspakke, hvor man sparer noget? – Og hvad vil priserne i så fald være?
Dertil skal det også siges at jeg på længere sigt håber at komme ind på det Norske og Svenske markedet. Er der nogle der har erfaringer rent prismæssigt og leveringstid til Norge, Sverige og Tyskland?

Jeg ved godt det kan virke ret uoverskueligt med den lange tekst, men håber virkelig at nogle vil hjælpe mig!

På forhånd,

Tak!! 

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 21:48

Hej :)

Jeg har lige læst dit indlæg og vil prøve at svare på det :)

1. Hvis der ikke er taget varemærkebekyttelse på Predetor, må du gerne bruge det, men mon ikke Adidas har gjort det for at sikre sig? - men det kan du undersøge.

2. Du må gerne sælge restpartier, men du har også være en forhandler af Adidas og bare bestille varer hos Adidas.

3. Så sælge det er sandt og ikke er  í strid med god markedsføringsskik, må du gerne bruge navnet David Beckham.

Louise :)

Fra Vejle
Tilmeldt 20. May 09
Fra  Madeby Marketing I/S Skrevet kl. 11:33

Tak for svaret.

Hvordan kan man finde ud af om der er varebeskyttelse på?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 14:43

Bare for en god ordens skyld, så hedder det Predator og ikke Predetor

Venlig hilsen
Ole

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:12
Fra Vejle
Tilmeldt 20. May 09
Fra  Madeby Marketing I/S Skrevet kl. 14:11

Louise Andersen:

Det kan du hos patent - og varemærkestyrlesen :) inde på deres hjemmeside. 

Tak for svaret.

Andre der har lyst til at hjælpe?

Fra Vejle
Tilmeldt 20. May 09
Fra  Madeby Marketing I/S Skrevet kl. 14:16

Der er patent på Adidas Predetor, så går udfra at jeg ikke må bruge. 

Men kan jeg ikke skrive til Adidas og spørge? I så fald, hvilken afdeling skal jeg skrive til?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:51

Hej :-)

Kunne du være interesseret i, at købe et godt restparti på 6.380 enheder bestående af tasker, sleeves m.m. fra http://www.walkonwater.se/#/bags

Mvh. Hanne

Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 11:36

Alexander Godsk Østergaard:
Der er patent på Adidas Predetor, så går udfra at jeg ikke må bruge. 

Der er forskel på Patent på skoen og have den varemærkeregistrteret. Det er 2 helt forskellige ting.

Hvis Adidas har patent på den - så vil det være f.eks patent på en speciel måde de har lavet skoen, evt en speciel sål, eller lignende.

Varemærkeregistrering så er det selve navnet på varen der er beskyttet.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 12. Jun 11
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 17:20

Alexander Godsk Østergaard:
- Til en webshop hører der selvfølgelig også marketing med.

Hey,
Jeg deler blandt andet flyers ud for forskellige webbutikker, og jeg ved det virker.
Det er rigtig billigt men effektiv form for reklame, og det genere besøgende hen til din side.

Sig til hvis du er interesseret i et få designet en flyer, trykt og uddelt.
Da jeg selv står for designet er der ikke nogle dyre udgifter til det, og jeg gør det billigt, trykningen er også rigtig billig, og selve uddelingen bliver i storkøbenhavn.

Mvh
Vincent Rye
Rye Art & Distribution

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)