Igen, det kommer an på hvad givensten skal bruges til. Hvis man skal købe hus/bil/ferie af givensten skal pengene personbeskattes uanset om det de udbetales via AS->Person eller AS->ApS->Person. I dette tilfælde bliver ApS'et et fordyrende mellemled. Mht. til signalværdi, så kunne privat ejerskab (=tabsfradragsmulighed) lige så godt signalere økonomisk fornuft, det kommer vist bare an på øjnene der ser. Dbh. Aleksander :-) |
Selvfølgelig. Men alt andet lige, så er dette et forum for iværksættere - folk der ikke kan lade være med at skabe ting, starte nye virksomheder og afprøve alt muligt.
I dette forum er sandsynligheden for geninvestering langt større end mange andre steder. Måske er jeg bias'ed, men det er gældende i mit tilfælde. Der vil pengene skulle fortsætte med at arbejde på nye projekter. Ud fra det Ennovation skriver og hvad det ser ud til han har gang i (igen hurtigt bedømt), så tror jeg ikke pengene sover der heller. Men du har absolut ret i det du skriver - det betvivler jeg ikke.
Jeg har stadig kun mine egne erfaringer og hvad jeg er blevet anbefalet af revisorer og fiansierings folk - jeg er jo ikke selv uddannet på det område da jeg er cand.merc. Innovation Management, Ergo er min viden på det specifikke område ret minimal og begrænset til selvstudie og hvad vi overfladisk berørte i regnskab og erhvervsret på Ha'en (Aka ingenting)..