Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Omkostninger ved opstart og drift af en webshop?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 20. Sep 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer 

Jeg har ikke den store viden omkring opbygning og drift af en webshop, men jeg har en stor interesse i det. Efter at have leget lidt med HTML (Hovedsageligt for at få et indblik i det) har jeg måtte erkende, at min interesse og kompetencer ligger i driften og udviklingen af forretning i en virksomhed, og ikke i programmering, selvom jeg gerne ville kunne dette også. 

Med det i mente, vil jeg gerne spørger Jer til råds omkring forskellige forhold, der skal tages højde for ved opstart af en webshop. Jeg har længe haft en ide, som jeg synes er værd at arbejde videre med, og nu har jeg 3 måneders sommerferie foran mig, hvor jeg for alvor har tiden og lysten til at udrette noget. 

Jeg mangler bare en masse viden omkring fasteudgifter ved driften af selve webshoppen, og den viden forsøger jeg nu at tilegne mig, og så er Amino jo et rigtig godt sted at starte, med så mange dygtige mennesker.

Hvis I har en butik som Interflora.dk i tankerne (for at tage udgangspunkt i en webshop, der er nem at sammenligne med og de fleste kender), hvad vil de faste udgifter være til en webshop, der ligner den af opbygning og udseende (dog ikke så stor og kun med fokus på det danske marked

Jeg tænker først og fremmest, hvad vil være det smarteste at gøre når det kommer til programmering? 

• Finde nogle unge talenter her på Amino som vil kunne hjælpe? 
  • Undersøge mulighederne for at finde nogle dygtige østeuropæer og i så fald hvordan? 
  • Bruge en masse tid på at lærer at designe websider selv og i så fald har i nogle gode guides, undervisnings hold eller lignende i kan anbefale, for jeg er ikke interesseret i at lave en "amatør" side? 

Derudover tænker jeg, hvor mange omkostninger man skal beregne til:

• Domæne
  • Fragt (lad os bare tage udgangspunkt i Interflora igen og forestille os det kunne være en buket blomster)
  • Betalingservice 
  • Logstatistiks (eller lignende)  
Der er garanteret også nogle faste omk. som jeg ikke har tænkt på og nævnt her, og i så fald må I også meget gerne kommentere disse. 

Jeg håber på, at der er nogen som har lyst til at afklare nogle af mine mange spørgsmål og I er også meget velkommen til at sende links til sider I synes er gode og relevante i forbindelse med opstart af en webshop. 

På forhånd tak

Casper  
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:46

Hej Casper.

Du skriver at du godt kan det der har med programmering at gøre men ikke har
Lyst, så tror jeg ikke du brænder nok for det.

Men det hele har jo også noget at gøre med dit budget før jeg kan svare på det

Hilsen Toke 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 15:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu tager jeg udgangspunkt i min egen webshop, og de omkostninger jeg har løbende. Så håber jeg du kan bruge det til noget :-)

+ ) Bogføring, regnskab, revision, abonnement på bogføringsprogram
+ ) Betalingsgateway, indløsningsaftale med PBS (til kort betalinger) - + evt. depositum
+ ) Forsendelsesposer, etiketter, A4 papir, blæk, tryk
+ ) Frankeringsmaskine, Post Danmark Webpack depositum (til forsendelse).

Fra Århus
Tilmeldt 20. Sep 10
Skrevet kl. 15:09

Hej Toke 

Jeg tror jeg har formuleret mig forkert så, jeg kan ikke det der har med programmering og gøre, men vil gerne sætte mig ind i det, hvis det er den eneste løsning på problemet.

Jeg ville bare høre om der var nogen som havde erfaringer med at få hjælp af andre og hvilke omk. der vil være forbundet med dette?

Jeg har ikke skrevet noget budget på, da jeg først og fremmest ikke er sikker på, hvad det vil være endnu, men også fordi, jeg gerne vil høre hvad I mener timelønnen til en programmør vil være, hvilke fragtaftaler man kan få hos diverse firmaer og hvad prisen på dette vil være ol. 

Så hvis I har erfaringer fra jeres egen shop, vil jeg meget gerne vide hvad i giver for de forskellige ting og hvordan i har forhandlet jer frem til det? 

Fra Århus
Tilmeldt 20. Sep 10
Skrevet kl. 15:12

Tak der var en masse brugbare ting som ryger på listen.... 

Har du mulighed for og lyst til at fortælle, hvad du konkret har af omk. til forsendelse (jeg tænker pr. pakke eksempelvis) og hvor meget du giver for at benytte betalingsgateway ol.? 

Tak for dit svar 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:18
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Jeg er ret sikker på jeg er en af de billigste herinde der kan lave.

PHP, ASP.net, HTML, CSS, JS, Zend framework, og designing

Som fx

Joomla

Drupal

Oscommerce 

X-Cart

Magento

Wordpress

Prestashop

Zen Cart

Virtuemart

Til 173 kr. i timen hvilket er billigt

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 19:42

Hej Casper.

Her kommer et par råd - om de er gode eller dårlige kan sikkert diskuteres :o)

Du er nødt til tænke lidt længere end "opstart af webshop" og "3 måneders sommerferie".

At starte en webshop fra scratch er hårdt arbejde, rigtig hårdt arbejde.

Jeg ved ikke hvilken produktgruppe, som du har tænkt dig at kaste dig over, men der er ikke mange uopdyrkede e-handels-nicher tilbage på den danske del af nettet.

Du vil derfor blive mødt af konkurrenter, som har opbygget en solid samling af kunder og leverandører og desuden har 117 gode og dårlige erfaringer at trække på, når skal vælges de rigtige samarbejdspartnere til driften af webshoppen.

Du skal derfor have en helt klar plan for, hvordan du med kløgt og snilde vil trumfe konkurrenternes stordriftsfordele og erfaring.

Derudover bør du også gøre dig klart, at en webshop formodentlig vil være en underskudsforretning de første par år (med mindre du har spottet en unik idé eller har en fantastisk evne til at skabe noget stort ud af en halvdårlig idé).

Rigtig mange webshopejere ender med at lukke butikken efter at have kastet rigtig mange timer og penge efter programmører, markedsføringsfolk, fuskerkunder og hvad der nu ellers står og venter på at narre nye og uerfarne shopejere.

Du har taget et godt skridt i den rigtige retning ved at spørge om råd her, men det bringer dig kun et stykke af vejen. Resten er hårdt arbejde.

Du bør for øvrigt være yderst varsom med at købe danske programmørtimer til 150-200 kroner i timen. Der er meget ofte en sammenhæng mellem pris og kvalitet.

Hvis du trods mine dystre råd alligevel vil i gang, så find 10.000 kroner plus/minus, som du kan kaste efter en Amino, der som modydelse leverer en køreklar Open Source webshop (a la Magento, Prestashop eller lign.).

Du skal dog stadig selv bøvle med kunder, leverandører, logistik/lager, markedsføring, indløsningsaftaler, regnskaber, mm.. Men en solid IT-løsning gør det hele lidt nemmere. Drop alle planer om at kode den selv :o)

Mvh Troels.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:47

Der er en engangsudgift på frankeringsmaskine omkring 4.000 DKK. Derudover er der en løbende udgift på 0,80 øre pr forsendelse, tilgengæld kan du spare 2,00 - 6,00 kr på porto i forhold til frankering med frimærker. 

Kan ikke huske det eksakte regnestykke, men det passer nok meget godt med 2,00 til emballage. 

Gateway giver jeg så vidt jeg husker 149 kr. pr. mnd for, samt 1.000 DKK om året til indløsningsaftale. 

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 10
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 20:17

Hej Casper SN,

Du skriver, at du gerne vil have nogle hjemmesider/links som du kan se lidt på.

Tjek ud:

http://www.xn--startvkst-aarhus-zob.dk/

http://www.aarhus.startvaekst.dk/vaerktoej

http://www.100svar.dk/ (Her får du en masse svar på det at starte selvstændig virksomhed).

http://www.startvaekst.dk/vhmidtjylland.dk

http://www.startvaekst.dk/vhmidtjylland.dk/startvejledninger

http://www.startvaekst.dk/vhmidtjylland.dk/webbutik (Her kan du downloade et dokument, om det at starte en webbutik).

Held og lykke med det hele:)

Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 20:30

Hej Casper

jeg er selv en del af en hjemmeside vi arbejder dog ikke helt ude i HTML da vi ikke følger vi er så skappe til det og gerne ville have et godt resultat fra starten af så vi valgt at lave den i prestashop og den er vi selv blevet glad for :)

hilsen rvejsgaard

Få dig en neglelak der holder længe og i mange farver.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)