Jeg er igang med et større bygge projekt på mit sommerhus, og min tømrer siger jeg få ca. 15.000 i tilskud. Som er en ny ting her fra 1/6-2011, da Danskerne skal igang med at købe igen :)
Nogen der ved hvor jeg kan læse om detaljerne? kan ikke rigtigt finde noget...
Tak for hjælpen!
Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.
Du får ikke tilskud. Du kan trække op til 15.000 fra i skat pr. voksen i husstanden. Fradraget dækker kun arbejdslønnen. Beløbet er pr. år, så strækker det sig hen over nytår, kan du vel få 2 regninger af din tømrer
Vær opmærksom på at serviceudbyderen, om det er en tømre, rengøring eller en vinduespudser, skal han/hun give dig en faktura indeholdende et cvr-nummer for at du kan få fradrag.
OBS - vær opmærksom på, at sommerhuse desværre IKKE er omfattet af servicefradraget (med mindre det er helårsbeboelse)!
Citat fra SKATs hjemmeside: "Både ejere, lejere og andelshavere i helårsbolig kan få fradrag, men sommerhuse er ikke omfattet af ordningen, medmindre sommerhuset lovligt anvendes til helårsbeboelse."
Du bør undersøge hvordan reglerne er præcist for dit sommerhus. Selvom det er registreret som brugbart helårs, hvis du ikke anvender det som sådan, er det ikke sikkert der er fradrag